Sprzedało tysięczny silnik GEnx

W październiku bieżącego roku sprzedało tysięczny silnik GEnx produkowany dla samolotów szerokokadłubowych. Jak dotąd silniki te zamówiło ponad 40 linii lotniczych m.in. dla Boeingów 747-8. GEnx, który w 2011 r. umożliwił Dreamlinerowi odbycie podróży dokoła świata na jednym baku paliwa, był częściowo projektowany przez polskich inżynierów z warszawskiego Engineering Design Center. 
Na osiągnięcie tego pułapu sprzedaży GE potrzebowało nieco ponad pięć lat. Gdyby silniki ustawić jeden za drugim, utworzyłyby linię o długości 58 boisk piłkarskich. Silnik GEnx produkowany jest w dwóch modelach: GEnx-1B jest jednostką zasilającą wiele samolotów z rodziny Dreamlinera, z kolei GEnx-2B stworzono z myślą o Boeingach 747-8. Jak dotąd silniki te zamówiło ponad 40 linii lotniczych i operatorów lotniczych. Zamówienia wciąż napływają, a ich całkowita wartość, szacowana według oficjalnego cennika, przekroczyła już 35 miliardów dolarów. W porównaniu z innymi konstrukcjami GE, silnik GEnx charakteryzuje się wydajnością wyższą o 15 procent. Jest także cichszy i emituje do atmosfery mniejsze ilości dwutlenku węgla. W 2011 roku Dreamliner napędzany silnikiem GEnx-1B wybrał się w podróż dokoła świata, pokonując dystans 19144 kilometrów na jednym baku paliwa, co jest rekordem w jego kategorii wagowej. Co więcej, okrążając świat w zawrotnym czasie 42 godzin i 27 minut, Dreamliner ustanowił także rekord dla najszybszej podróży dokoła świata. Źródło: biuro prasowe GE

Komentarze