Kolejne testy wodnosamolotu Atol LSA



Firma z Finlandii rozpoczęła wodne testy produkcyjnego prototypu wodnosamolotu Atol LSA (Light Sport Aircraft). Jak oświadczył producent, podczas prób statek powietrzny zachowywał się zgodnie z założeniami, a w niektórych aspektach nawet je przekroczył. Testy odbyły się w zeszłym tygodniu na rzece Kemijoki na kole podbiegunowym.
"Czekaliśmy na ten dzień przez długi czas i na pewno nasi klienci docenią produkt końcowy, jaki zostanie im zaoferowany", firma napisała na swoim blogu. Rozwój konstrukcji, której cena została skalkulowana na poziomie 153 tys. dolarów, rozpoczął się w 2011 r. i opiera się na projekcie z lat 80-tych XX wieku. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez spółkę, kompozytowa struktura samolotu zapewnia wytrzymałość przy niewielkiej wadze. Amfibia posiada udźwig użyteczny w wysokości 308 kg i jest również przystosowana do operowania na płozach, a opcjonalny układ do sterowania na wodzie umożliwia precyzyjne i ciche dokowanie.
Wodnosamolot napędzany jest silnikiem Rotax 912 iS wykorzystującym Mogas. Skrzydła Atol są składane, także statek powietrzny może być holowany na przyczepie. Samolot zostanie zaprezentowany podczas targów lotnictwa ogólnego AERO, które w kwietniu 2015 r. odbędą się w niemieckim Friedrichshafen. Firma nie ogłosiła jeszcze harmonogramu prezentacji wodnosamolotu na przyszły rok. Źródło: dlapilota

Komentarze