W ciągu najbliższych kilku dni
firma Cirrus Aircraft będzie gotowa do testów swojego drugiego odrzutowca
Vision SF50. Trzeci i ostatni egzemplarz ma odbyć swój dziewiczy lot jeszcze
przed końcem tego roku.
Jak twierdzi wiceprezes i
dyrektor biura obsługi klienta firmy Cirrus Todd Simmons „C1 jest obecnie po
próbach silnika i jest gotowy do lotu. Samolot będzie wykorzystany do testów
systemów przeciwoblodzeniowych i układu napędowego, a egzemplarz C2 sprawdzony
zostanie pod kątem funkcjonalności i niezawodności.
Swój pierwszy lot C0 wykonał w
marcu i spędził od tego czasu w powietrzu łącznie 220 godzin w czasie 150
lotów. Podczas lotów testowano samolot pod względem wydajności i obsługi. W
przyszłości będzie on wykorzystany do testowania systemu awaryjnego spadochronu
SF50. System stosowany jest w tłokowych samolotach Cirrusa serii SR na wypadek
awarii lub utraty kontroli nad samolotem.
„Jesteśmy na dobrej drodze do uzyskania
certyfikatu w przyszłym roku i jesteśmy pewni, że możemy przekazać pierwsze
samoloty w ręce naszych klientów w czwartym kwartale 2015 roku", dodał
Simmons.
Wprowadzenie do służby małego,
odrzutowego SF50, napędzanego jednym silnikiem firmy Williams International
J33, bez wątpienia będzie krokiem milowym i szczególnym osiągnięciem w branży. Cirrus
planuje dostarczyć trzy samoloty (1.960.000 dolarów za każdy) w przyszłym roku
i zwiększyć produkcję do około 90 egzemplarzy w roku 2016 i 125 w 2017.
Źródło: FlightGlobal
Komentarze
Prześlij komentarz