Airbus
sprzedał w listopadzie 248 samolotów, ale pozostaje nadal za Boeingiem, choć
obaj producenci przyspieszyli finisz o jak najlepszy rezultat w całym roku.
W listopadowym
bilansie Airbusa była sprzedaż 120 maszyn z rodziny A320 trzem nie ujawnionym
klientom, ale CIT Leasing zrezygnowała z kupna jednego z 125 samolotów
szerokokadłubowych nowej generacji A350-900, a potwierdziła kupno 15 unowocześnionych
starszych A330.
Od stycznia do
końca listopada firma z Tuluzy zdobyła zamówienia na 1328 samolotów, a po
odliczeniu rezygnacji — 1031. W tym okresie dostarczyła klientom 554
odrzutowce. Boeing uzyskał od 1 stycznia do 2 grudnia zamówienia na 1380
maszyn, w tym na 100 737 MAX od Ryanaira. Liczba zamówień netto wyniosła 1274, a dostaw 647 sztuk.
Obaj producenci
osiągną lepszy od spodziewanego bilans zamówień w całym roku, bo linie lotnicze
starają się oszczędzać na paliwie, kupują więc najnowsze wersje mimo
spadających cen ropy.
Airbus już
przekroczył zakładany poziom zamówień netto, ma w rezerwie dalsze 500
wstępnych, wymagających dopiero potwierdzenia. Niektóre z nich są dokonywane
zwykle w grudniu. Airbus dodał, że lista samolotów już sprzedanych, a jeszcze
nie dostarczonych przekroczyła po raz pierwszy liczbę 6 tysięcy. Źródło:
ekonomia.rp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz