Pierwszy egzemplarz Diamonda DA42
Twin Star został przekazany do austriackiego muzeum nauki i przemysłu
(Technisches Museum), które znajduje się w Wiedniu. Ten dwusilnikowy napędzany
silnikiem diesla samolot wykonał swój pierwszy lot w grudniu 2002 r. Pilotem
doświadczalnym był wtedy Christian Dries, prezes spółki Diamond.
Półtora roku później, DA42 wykonał przelot przez Atlantyk bez międzylądowania, co było pierwszym tego typu wyczynem samolotu GA wykorzystującego silnik wysokoprężny. W 2005 r. DA42 otrzymał certyfikat Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA).
Kompozytowa konstrukcja DA42, dwa silniki wysokoprężne oraz glass cocpit zapewniły dobrą pozycję tego statku powietrznego na rynku lekkich konstrukcji. Silnik AE300, opracowany i wyprodukowany przez firmę Austro Engine, oddział Diamond Aircraft Group, również znajduje się na wystawie w muzeum. Źródło: dlapilota
Półtora roku później, DA42 wykonał przelot przez Atlantyk bez międzylądowania, co było pierwszym tego typu wyczynem samolotu GA wykorzystującego silnik wysokoprężny. W 2005 r. DA42 otrzymał certyfikat Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA).
Kompozytowa konstrukcja DA42, dwa silniki wysokoprężne oraz glass cocpit zapewniły dobrą pozycję tego statku powietrznego na rynku lekkich konstrukcji. Silnik AE300, opracowany i wyprodukowany przez firmę Austro Engine, oddział Diamond Aircraft Group, również znajduje się na wystawie w muzeum. Źródło: dlapilota
Komentarze
Prześlij komentarz