W
Instytucie Lotnictwa w Warszawie prototyp samolotu FLARIS LAR 1, przeszedł
testy sztywności lotki na skręcanie, sztywności steru kierunku na skręcanie,
sztywności usterzenia poziomego na skręcanie, sztywności mechanizmu sterowania
sterem wysokości, badania wytrzymałościowe skrzydła oraz badania podwozia
głównego. Producent wielkimi krokami zbliża się do pierwszego lotu. Konstrukcja
jest obecnie w fazie testów, a wyniki wszystkich badań potwierdzają założenia
konstruktorskie i krytyczne parametry maszyny oraz dowodzą, że FLARIS LAR 1
jest bezpiecznym i wytrzymałym środkiem transportu. "Jestem bardzo
zadowolony z wyników testów, bo potwierdziły po raz kolejny nasze założenia.
Jesteśmy spokojni o to, że samolot będzie niezawodny w użytkowaniu" – nie
kryje dumy Rafał Ładziński, dyrektor projektu Flaris i producent odrzutowca. Dzięki
zastosowanym innowacjom, FLARIS LAR 1 jest wybitnie lekki, ale jednocześnie
bezpieczny i wytrzymały. Masa startowa samolotu to zaledwie 1500 kg, co czyni go prawie
o połowę lżejszym od najbardziej zbliżonych konkurencyjnych konstrukcji.
Konstrukcja całego samolotu została wykonana w całości z certyfikowanych
preimpregnatów węglowych. Producentem samolotu odrzutowego FLARIS LAR 1 jest
firma Metal-Master. Przedsiębiorstwo zostało założone przez Sylwię i Rafała
Ładzińskich w 2000 roku. Realizuje między innymi innowacyjne linie montażowe,
na których wykonywane są podzespoły elektryczne samochodów osobowych. Metal
Master wytwarzając samoloty w kategorii S1, jest swego rodzaju inkubatorem
rozwiązań konstrukcyjno-technologicznych. Jest producentem wyrobów lotniczych,
zajmuje się ich prototypowaniem, konstrukcją i optymalizacją nowych wersji.
Natomiast produkcją wysokoseryjną zajmie się założona w listopadzie 2012r.
firma FLARIS Sp. z o.o. Powołana spółka jest odpowiedzialna również za promocję
i sprzedaż produktów sygnowanych marką FLARIS. Źródło: flaris.pl
Komentarze
Prześlij komentarz