Gulfstream G650 ustanawia rekord prędkości na odcinku Nowy Jork - Bombaj



Gulfstream G650 niedawno ustanowił kolejny rekord prędkości pomiędzy parą miast, tym razem były to White Plains w stanie Nowy Jork i Bombaj w Indiach. „Zdolność G650 do połączenia tych dwóch kluczowych z biznesowego punktu widzenia miast, wzmacnia jego przydatność jako istotnego narzędzia dla firm do realizacji swoich interesów gospodarczych na całym świecie", powiedział Jason Akovenko, wiceprezes regionalny ds. sprzedaży na rynki Azji i Pacyfiku firmy Gulfstream. „Samolot ten nadal  pozostaje dominatorem lotnictwa biznesowego i okazuje się być liderem w przewożeniu  pasażerów do ich miejsc docelowych w rekordowym czasie. Szybkość i zasięg G650, to tylko  dwa z wielu powodów, które sprawiają, że samolot ten cieszy się tak dużym powodzeniem".G650 wystartował z lotniska Westchester County w White Plains 10 marca br. z dwoma pasażerami i czterema członkami załogi na pokładzie. Trzynaście godzin i 49 minut później wylądował na międzynarodowym lotnisku Chhatrapati Shivaji w Bombaju, co dało mu średnią prędkość przelotową 954 km/h lot na odcinku 13184 km. Do czasu zatwierdzenia przez Amerykańskie Narodowe Stowarzyszenie Lotnicze, rekord ten zostanie wysłany także do Międzynarodowej Federacji Lotniczej - FAI w Szwajcarii, w celu uznania go, jako rekordu świata. „To oznacza 42 rekord G650", powiedział Scott Neal, wiceprezes sprzedaży i marketingu firmy Gulfstream na cały świat. „Samolot ma możliwość śmignąć z klientem, który potrzebuje szybkiego transportu, połączonego z niezrównaną wygodą. Pasażerowie mogą cieszyć się podróżą dzięki niskiej wysokości kabinowej i doskonale wyciszonemu wnętrzu, co zmniejsza zmęczenie i zwiększa ich sprawność umysłową. Duże okna i większa przestrzeń na nogi także dostarczają pasażerom wielu kojących doświadczeń".Oszczędny G650 wszedł do służby 20 grudnia 2012 r. W roku 2013, G650 okrążył glob w kierunku zachodnim w 41 godzin i 7 minut, ustanawiając tym samym rekord świata. Samolot, wyposażony jest w silniki Rolls-Royce’a - BR725, które emitują mniej spalin i działają ciszej w porównaniu do innych biznesowych samolotów odrzutowych. Źródło: dlapilota, Foto: Forbes

Komentarze