Gulfstream
G650 niedawno ustanowił kolejny rekord prędkości pomiędzy parą miast, tym razem
były to White Plains w stanie Nowy Jork i Bombaj w Indiach. „Zdolność G650 do
połączenia tych dwóch kluczowych z biznesowego punktu widzenia miast, wzmacnia
jego przydatność jako istotnego narzędzia dla firm do realizacji swoich
interesów gospodarczych na całym świecie", powiedział Jason Akovenko,
wiceprezes regionalny ds. sprzedaży na rynki Azji i Pacyfiku firmy Gulfstream.
„Samolot ten nadal pozostaje dominatorem lotnictwa biznesowego i okazuje
się być liderem w przewożeniu pasażerów do ich miejsc docelowych w
rekordowym czasie. Szybkość i zasięg G650, to tylko dwa z wielu powodów,
które sprawiają, że samolot ten cieszy się tak dużym powodzeniem".G650
wystartował z lotniska Westchester County w White Plains 10 marca br. z dwoma
pasażerami i czterema członkami załogi na pokładzie. Trzynaście godzin i 49
minut później wylądował na międzynarodowym lotnisku Chhatrapati Shivaji w
Bombaju, co dało mu średnią prędkość przelotową 954 km/h lot na odcinku 13184 km. Do czasu
zatwierdzenia przez Amerykańskie Narodowe Stowarzyszenie Lotnicze, rekord ten
zostanie wysłany także do Międzynarodowej Federacji Lotniczej - FAI w
Szwajcarii, w celu uznania go, jako rekordu świata. „To oznacza 42 rekord
G650", powiedział Scott Neal, wiceprezes sprzedaży i marketingu firmy
Gulfstream na cały świat. „Samolot ma możliwość śmignąć z klientem, który
potrzebuje szybkiego transportu, połączonego z niezrównaną wygodą. Pasażerowie
mogą cieszyć się podróżą dzięki niskiej wysokości kabinowej i doskonale
wyciszonemu wnętrzu, co zmniejsza zmęczenie i zwiększa ich sprawność umysłową.
Duże okna i większa przestrzeń na nogi także dostarczają pasażerom wielu
kojących doświadczeń".Oszczędny G650 wszedł do służby 20 grudnia 2012 r. W
roku 2013, G650 okrążył glob w kierunku zachodnim w 41 godzin i 7 minut,
ustanawiając tym samym rekord świata. Samolot, wyposażony jest w silniki
Rolls-Royce’a - BR725, które emitują mniej spalin i działają ciszej w
porównaniu do innych biznesowych samolotów odrzutowych. Źródło: dlapilota,
Foto: Forbes
Komentarze
Prześlij komentarz