Największy
niemiecki przewoźnik wprowadza do swojej oferty nową klasę; ekonomiczną
premium. Spółka chce w ten sposób dogonić szybko rosnących rywali z Bliskiego
Wschodu. Lufthansa podała, że podróże w nowej klasie będą możliwe od listopada
na długich trasach,do Waszyngtonu, Los Angeles oraz Hongkongu samolotami
B747-8. Niemcy dołączyli do ok.40 innych linii lotniczych, m.in British
Airways, Qantas oraz LOT, które już oferują taką klasę. Jej koncepcja pojawiła
się ponad 10 lat temu. Szef działu przewozów pasażerskich w LH, Jens Bichof
powiedział, że kierownictwo linii spędziło wiele bezsennych nocy na
zastanawianiu się, czy wprowadzać klasę ekonomiczną premium, ale teraz jest
zadowolone, że podwyższono jakość klasy biznes, co oznacza, że istnieje
dostateczna różnica między nią a klasą ekonomiczną dla wprowadzenia klasy
ekonomicznej premium. Jego zdaniem nowy produkt jest dostatecznie wysokiej
jakości, która pozwoli linii przechwycić klientów od rywali. Powrotny lot klasą
ekonomiczną premium, z wyższym limitem bagażu, zapewniającą więcej miejsca i
większe monitory dla korzystania z rozrywek, będzie kosztować średnio o 600
euro więcej od zwykłego biletu klasy ekonomicznej, a znacznie mniej od średniej
dopłaty 2 tys. euro do miejsca w klasie biznes - wyjaśnił Bischof. Bischof
podał, że ok.70 proc. podróżujących służbowo korzysta teraz z klasy
ekonomicznej. - Wierzymy, że potencjał przesiadania się z klasy ekonomicznej do
ekonomicznej premium jest znacznie większy od sprzedaży miejsc w pełnej klasie
biznes z rozkładanymi fotelami - powiedział zgromadzonym na targach
turystycznych ITB w Berlinie. Bischof poinformował, że przewoźnik inwestuje 3
mld euro w ulepszenie produktu dla klientów, nie licząc 36 mld euro
przeznaczonych na zakup nowych samolotów. Inwestycja w klasę ekonomiczną
premium wyniesie 170 mln euro, a w podniesienie komfortu w klasie biznes
miliard euro. Źródło: rp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz