Inspektorat
Uzbrojenia ogłosił rozpoczęcie przetargu na usługę czarteru małych samolotów dla VIP-ów. Inspektorat
Uzbrojenia Ministerstwa Obrony Narodowej wszczął postępowanie w trybie
przetargu ograniczonego na usługę czarteru samolotów małych dla
najważniejszych osób w państwie. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez
wykonawcę usługi czarteru samolotów „małych” dla najważniejszych osób w
państwie (HEAD) wskazanych przez Kancelarię Prezydenta RP, Kancelarię Sejmu,
Kancelarię Senatu oraz Kancelarię Prezesa Rady Ministrów. Usługa ma zapewniać
całodobową nieograniczoną dostępność samolotów przez wszystkie dni w roku, na
zasadach opisanych w umowie czarteru. Samoloty będą wykorzystywane tylko przez
Zamawiającego. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość
upoważnienia innych osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe do
korzystania z czarterowanych samolotów do celów związanych z wykonywaniem
obowiązków służbowych. Posiadanie minimum dwóch samolotów tego samego typu
wynika z faktu, iż zgodnie z obowiązującym procedurami do zabezpieczenia
jednego wylotu o statusie HEAD wyznacza się dwa samoloty: główny i zapasowy. Przetarg
dotyczy dwóch samolotów małych, o liczbie miejsc pasażerskich od 12 do 19.
Napęd samolotu powinny stanowić minimum 2 silniki turboodrzutowe główne. Załoga
lotnicza liczyć ma nie mniej niż 2 pilotów, a personel pokładowy to nie mniej
niż 1 stewardesa/steward. Maksymalna masa samolotu do startu (MTOW) nie może
przekroczyć 34 000 kg.
Wymiary części (kabiny) pasażerskiej (długość / szerokość / wysokość) nie mogą
być mniejsze niż 7 m
/ 2 m / 1,8 m. Dodatkowo samolot
powinien mieć zabudowane zintegrowane schody (trap). Samoloty powinny posiadać
od co najmniej trzech (3) lat Certyfikat Typu wydany lub uznany przez EASA dla
wersji dopuszczonej do lotów IFR (według wskazań przyrządów) i w warunkach
oblodzenia oraz być wyposażone w urządzenia do wykonywania zadań w warunkach
oblodzenia, w dzień i w nocy w warunkach ograniczonej widoczności oraz
lotów do IFR. Data produkcji samolotów nie powinna być wcześniejsza niż
01.06.2004. Prędkość przelotowa wynosić musi nie mniej niż 800 km/h. Zasięg z
kompletem pasażerów, standardową załogą i bagażem to nie mniej niż 5 000 km. Wymagana jest
także zdolność do wykonanie przelot bez międzylądowania z lotniska Chopina w
Warszawie na lotnisko JFK w Nowym Jorku, z nie mniej niż 8 pasażerami,
standardową załogą i bagażem. Część pasażerska samolotów powinna zostać
skonfigurowana w opcji biznesowej, tj. zapewniającej możliwość pracy (rozmowy)
dla minimum 2 osób, zwróconych do siebie, z możliwością wykorzystania stolika
do pracy. Preferowana konfiguracja foteli powinna umożliwiać pracę przy stoliku
dla 4 osób. Źródło: MON
Komentarze
Prześlij komentarz