Firma
Continental Motors, spółka zależna od chińskiego, państwowego koncernu
przemysłu lotniczego i obronnego AVIC, poinformowała o nawiązaniu współpracy z
ASI Innovation z Reims we Francji. Porozumienie dotyczy nabycia certyfikatu i
praw produkcyjnych do F406 - dwusilnikowego samolotu turbośmigłowego,
powszechnie znanego jako Cessna 406 Caravan II. Opracowany przez Reims Aviation
(spółkę ówcześnie zależną od Cessny), jako turbośmigłowa wersja Cessny 404
Titan, model F406 został wprowadzony na rynek w 1983 r., potwierdzając swoją
przydatność szczególnie w odległych rejonach świata. Ogólnie zbudowano 85 sztuk
tej konstrukcji, a ostatni egzemplarz w listopadzie 2013 r. Kilka z nich
wyeksportowano do USA, a reszta jest użytkowana w Europie. Model F406 może
być wykorzystywany do szeregu zastosowań, w tym transportu cargo, pasażerskiego
(do 14 miejsc na pokładzie) i misji wojskowych. Opcjonalnie maszyna może być
napędzana silnikami Pratt&Whitney PT-6 lub tłokowymi firmy Continental
Motors, a na wyposażeniu może też się znaleźć autonomiczny cyfrowy system
sterowania silnikiem – FADEC lub silnik wysokoprężny. „Jesteśmy dumni z zakupu praw do tego
znakomitego samolotu”, powiedział Rhett Ross, prezes spółki Continental Motors.
„Z pewnością będziemy podekscytowani kiedy zobaczymy wyprodukowany gotowy już
produkt, którego zadaniem będzie sprostanie popytowi na oszczędny
wielofunkcyjny dwusilnikowy samolot”, dodał. Rzecznik Continental, Mike Gifford
wyjaśniał, że firma Continental nie planuje budować nowej wersji F406, lecz
szuka doświadczonego producenta płatowców w celu wznowienia jego produkcji. Źródło:
AVweb via dlapilota, Foto: en.wikipedia.org
Komentarze
Prześlij komentarz