CubCrafters zwiększa produkcję



Firma CubCrafters, projektant i producent statków powietrznych general aviation, poinformowała o zrealizowaniu 300 dostawy modelu CC11. Rodzina CubCrafters CC11 obejmuje Carbon Cub SS oraz Sport Cub S2 LSA (Light Sport Aircraft). Numer seryjny 300 to Carbon Cub SS w kolorze Volcano Red przekazany odbiorcy w stanie Idaho.  CubCrafters kontynuuje wzrost sprzedaży osiągając granicę możliwości swojego zakładu produkcyjnego. Do chwili obecnej cała produkcja i montaż odbywa się w trzech budynkach o niewielkiej powierzchni. "Przez ostatnie cztery lata wykonaliśmy wielkie zadanie polegające na doskonaleniu naszych procesów produkcyjnych", powiedział Jim Richmond, założyciel i prezes CubCrafters. "Jednak doszliśmy do punktu, w którym nasza ograniczona przestrzeń będzie utrudniać efektywność", dodał.  W związku z powyższym, spółka nabyła 23-akrową działkę w sąsiedztwie lotniska McAllister w Yakima. "Ekspansja pozwoli nam przeznaczyć więcej miejsca na kompozyty, części i zestawy, zapewniając tym samym ogólny wzrost produkcji. Patrząc w przyszłość, nowy obiekt pomieści dodatkową linię produkcyjną w momencie gdy nasze potrzeby wrosną", wyjaśniał. Nowe zamówienia na zestawy do samodzielnego złożenia, jak również fabrycznie zmontowane CubCrafters, nadal napływają w dużej ilości. Najbliższy termin odbioru gotowego do lotu samolotu to koniec sierpnia, ale nowi nabywcy Carbon Cub EX Kit mogą się spodziewać dostawy już w maju bieżącego roku. Firma CubCrafters została założona w 1980 r. przez obecnego właściciela i prezesa Jima Richmonda i zlokalizowana w Yakima Air Terminal/McAllister Field Airport (YKM) w Yakima, w stanie Waszyngton. Spółka w swojej ofercie posiada trzy nowe, certyfikowane przez FAA samoloty: drugiej generacji Cub Sport S2, który jest zbliżony do oryginalnego Cub Sport, Carbon Cub, silniejszą i bardziej wydajną wersję S2 o mocy 180 KM z możliwościami krótkiego startu i lądowania, co czyni ją najpotężniejszym samolotem LSA będącym w produkcji oraz Top Cub, maszynę, której udźwig użyteczny wynosi 450 kg. Źródło: GA News via dlapilota

Komentarze