Port lotniczy Katowice rozwija bazę obsługi samolotów

Lotnisko Katowice rozbudowuje infrastrukturę obsługi technicznej samolotów, zamierza stać się portem bazowym dla maszyn kolejnych przewoźników. To początek wartego ponad pół miliarda zł programu inwestycyjnego, służącego rozwojowi pyrzowickiego portu. We wtorek, po kosztującej ponad 6 mln zł modernizacji, na lotnisku oddano do użytku hangar do obsługi technicznej samolotów. W trakcie budowy jest nowy hangar, gdzie będzie można równolegle serwisować dwa duże samoloty klasy C - Airbus A320 i Boeing 737. Ta warta ponad 26 mln zł inwestycja współfinansowana jest z unijnych środków. Hangar będzie gotowy za niepełna rok. Prezes zarządzającego lotniskiem Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego (GTL), Artur Tomasik, podkreśla, że postawienie na rozwój usług serwisowych przyciąga na lotnisko kolejnych przewoźników. Od kilku miesięcy Pyrzowice są bazą operacyjną polskiej linii czarterowej Enter Air, której 2-3 samoloty są stale obsługiwane w tym porcie. W przyszłości przewoźnik zamierza zwiększyć liczbę stacjonujących w Pyrzowicach maszyn i zatrudnić ok. 40 osób do ich obsługi. Obecnie w Pyrzowicach w szerokim zakresie serwisowane są przede wszystkim maszyny typu Airbus. Port ma prawo do wykonywania tzw. obsługi liniowej (obejmującej naprawy, łącznie np. z wymianą silnika) maszyn typu Airbus A319, A320 i A321. Samolotów tego typu używa m.in. linia Wizz Air, która generuje większość ruchu regularnego z lotniska Katowice i jest głównym bazowym przewoźnikiem. Pozostali to, obok Enter Air, także Lot Charters oraz litewska linia Small Planet Airlines.(wnp.pl)

Komentarze