Cirrus i jego nowy samolot treningowy

Cirrus Aircraft zapowiedziała, iż samolot treningowy jest kluczem długoterminowej strategii, która została zaproponowana w negocjacjach z chińską spółką China Aviation Industry General Aircraft (CAIGA). Korporacja z Państwa Środka planuje przejąć pakiet większościowy amerykańskiego producenta. „Chińczycy chcą kupić Cirrusa, aby wejść w posiadanie całej linii statków powietrznych, od odrzutowców biznesowych po maszyny treningowe”, powiedział Klapmeier na wystawie Sun n’ Fun, która obywała się od 29 marca do 3 kwietnia w Lakeland, na Florydzie. W dniu 28 lutego, Cirrus uzgodnił sprzedaż CAIGA 100% aktywów spółki od obecnych właścicieli, Arcapita z Bahrajnu oraz indywidualnych udziałowców i teraz oczekuje na zatwierdzenie porozumienia przez rządy USA i Chin. Arcapita jest obecnie większościowym właścicielem, który posiada 60% akcji. W 2007 r. Cirrus zapowiedział wprowadzenie lekkiego treningowego samolotu sportowego, którego konstrukcja miała bazować na FK-14 Polaris - samolocie produkowanym przez niemiecką firmę FK Lightplanes. Jednak z powodu spowolnienia gospodarczego, plany te zostały anulowane w 2009 r. (altair)

Komentarze

Popularne posty