Po opublikowanym z końcem ubiegłego miesiąca raporcie General Aviation Manufacturers Association (GAMA) w dotyczącym sprzedaży samolotów w sektorze General Aviation, niestety, wciąż nie wieje optymizmem. Bagatelizowanie długofalowych efektów kryzysu gospodarczego okazało się przedwczesne, bo rynek GA w 2010 skurczył się o ponad 11 procent. Magazyn JustFly postanowił zestawić najpopularniejsze samoloty zeszłego roku i wyłonić najchętniej kupowane maszyny, a także najwięcej sprzedających producentów.
NAJPOPULARNIEJSZE SAMOLOTY 2010
Cirrus SR22 | 165 egz. |
Embraer Phenom 100 | 100 egz. |
Cessna 208B Grand Caravan | 87 egz. |
Pilatus PC-12 | 79 egz. |
Cessna 172S Skyhawk SP | 77 egz. |
Gulfstream 350-550 | 75 egz. |
Cessna 208B Grand Caravan | 73 egz. |
Cessna 182T Skylane | 64 egz. |
Diamond DA40 | 57 egz. |
Bombardier Global 5000 | 49 egz. |
Cessna T206H Turbo Stationair | 42 egz. |
Cirrus SR20 - 42 egz. | 42 egz. |
Dassault Falcon 7X | 41 egz. |
Diamond DA42 | 41 egz. |
Beechcraft King Air 350 | 38 egz. |
Bombardier Challenger 605 | 38 egz. |
Socata TBM 850 | 38 egz. |
Cessna T182T Turbo Skylane | 36 egz. |
Samolotów tłokowych w 2010 roku sprzedano łącznie 889 (-7,7 proc.), turbośmigłowych 363 (-17,7 proc.), a odrzutowych 763 (-12,3 proc.). Jedyną pociechą pozostał wzrost przychodów producentów o 1,2 proc. Analitycy rynku spodziewają się jednak pierwszego od kilku lat wzrostu sprzedaży w 2011 roku. (JustFly24)
Komentarze
Prześlij komentarz