Napęd do nowego A320neo

Podstawowym silnikiem dla rodziny A320neo będzie turbowentylatorowy PW1100G firmy Pratt & Whitney, dzięki czemu można już przystąpić do kolejnego etapu programu - produkcji przemysłowej. Ponadto, w związku z faktem, że do chwili obecnej złożono zamówienia na ponad 300 egzemplarzy samolotów z rodziny A320neo, Airbus w odpowiedzi na tak znakomite przyjęcie przez rynek przyspieszył termin wprowadzenia tej rodziny samolotów do eksploatacji z 2016 r. na październik 2015 r. Samoloty A320neo zostaną wyposażone w bardziej wydajne silniki oraz duże końcówki skrzydeł typu „Sharklet”, dzięki którym możliwe będzie ograniczenie zużycia paliwa o ok. 15 proc. Oznacza to poziom emisji CO2 niższy o ok. 3600 ton na samolot rocznie. Ponadto A320neo przyniesie dwucyfrowe ograniczenie emisji NOx oraz niższy poziom hałasu, dzięki czemu samolot ten zyska przychylność na każdym lotnisku, na którym eksploatowany będzie ten model. (airbus)

Komentarze