Ostatni rejs ERJ-145 w barwach LOT

Rejs LO-3832 z Gdańska do Warszawy był ostatnim rejsem wykonanym samolotem Embraer 145 (SP-LGO) w barwach Polskich Linii Lotniczych LOT. Ten typ samolotu, zwany popularnie „Ołówkiem” lub „Długopisem”, zostaje oficjalnie zdjęty z siatki połączeń LOT-u. Jego miejsce zajmują następcy – Embraery 170, 175 i najnowszy nabytek LOT-u, Embarer 190-200, nazywany również ERJ- 195. Pasażerowie ostatniego rejsu otrzymali drobne upominki oraz pamiątkowe dyplomy podpisane przez kapitana Sławomira Majchra. Embraer 145 był pierwszym typem samolotu brazylijskiego producenta, jaki pojawił się we flocie LOT-u pod koniec lat 90-tych. Na podstawie zawartego 21 stycznia 1999 roku kontraktu, LOT otrzymał 14 maszyn tego typu, które obsługiwały bliskie trasy europejskie i połączenia krajowe. Jego sylwetka, ozdobiona wielkimi czerwonymi sercami, od kilku lat towarzyszyła kolejnym edycjom Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, pełniąc rolę OrkiestroLOTu. W roku 2003 LOT zawarł kolejny kontrakt na dostawy Embraerów 170, a w 2007 roku na Embraery 175 oraz najnowszy typ ERJ-195. Obecnie, po zakończeniu eksploatacji Embraerów145, LOT użytkuje 10 brazylijskich samolotów typu ERJ-170, 14 ERJ-175 oraz jeden ERJ-195. W bieżącym i następnym roku flotę LOT-u uzupełnią kolejne trzy egzemplarze ERJ-195. (PLL LOT)

Komentarze

  1. Witam, mogę prosić do Pana maila ? Proszę o kontakt na: robert@aeroprojekt.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz