Pierwszy lot Cessny Grand Caravan z elektrycznym napędem

28 maja, o 17.00 czasu polskiego na żywo w Internecie zostanie przeprowadzona transmisja z pierwszego lotu samolotu Cessna Grand Caravan wyposażonego w elektryczną jednostkę napędową. Silnik ten posiada moc 750 koni mechanicznych i został zbudowany przez firmę magniX. Lot ma się odbyć z lotniska Moses Lake w Waszyngtonie. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych wyników”, podkreśla Roei Ganzarski, prezes spółki. „Ze względu na pandemię koronowirusa, pierwszy lot Cessny Caravan odbędzie się bez bezpośredniego udziału obserwatorów, ale dlatego właśnie zostanie uruchomiona transmisja w Internecie”, dodał. Model Grand Caravan ma być największym, ale nie pierwszym komercyjnym samolotem, który magniX przekształcił w przyjazną środowisku konstrukcję. W Kanadzie rozwijany jest program w pełni elektrycznego de Havilland DHC – 2 Beaver, który po raz pierwszy wzniósł się w powietrze w grudniu ubiegłego roku. Statek powietrzny należy do Harbor Air, przewoźnika dysponującego flotą wodnosamolotów, który współpracuje z magniX, aby zamontować w swoich samolotach w pełni ekologiczne jednostki napędowe. W międzyczasie rozwijany jest również projekt w pełni elektrycznej konstrukcji izraelskiej firmy Eviation Aircraft, która w 2019 r. ogłosiła, że współpracuje z magniX w kwestii rozwoju dziewięciomiejscowego regionalnego samolotu o nazwie Alice. W skład zespołu magniX wchodzą byli pracownicy wywodzący się z wiodących firm lotniczych i technologicznych, w tym m.in. Airbusa, Boeinga, Space Exploration Technologies, Tesli oraz Pratt & Whitney. Źródło: AOPA

Komentarze

  1. Wiem że to prototyp i że Magnix będzie ulepszało ten samolot żeby był jak najbardziej wydajniejszy ale na ten moment nie ma on zastosowania praktycznie nigdzie. Fotele zostały zamienione przez akumulatory ważące 2 tony a samolot ma 160 kilometrów zasięgu więc nawet podczas krótkich lotów regionalnych byłby problem np gdyby była potrzeba odejścia na drugi krąg albo holdingu. Oczywiście ten projekt będzie rozwijany a więc części samolotu zostaną wymienione na lżejsze z baterie będą w innym miejscu. Tak czy inaczej życzę im powodzenia lotnictwo jest na dobrej drodze jeżeli chodzi o ekologiczne loty regionalne.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz