Będzie wersja A350-900 dla VIP-ów

Lufthansa Technik rozpoczęła prace nad przebudową kabiny pierwszego z trzech samolotów airbus A350-900 dla specjalnego skrzydła niemieckiej Luftwaffe obsługującego loty dla niemieckiego rządu federalnego. Samolot z tymczasową rejestracją cywilną D-AGAF (późniejsza rejestracja wojskowa 10+03) przyleciał 7 maja do Hamburga na lotnisko Fuhlsbüttel, gdzie otrzyma nową kabinę przystosowaną do przewożenia delegacji rządowych od działu produktu VIP i specjalnych misji lotniczych Lufthansy Technik. Jest to pierwsza na świecie konwersja airbusa A350 do wersji rządowej i VIP. Z racji tego, że samolot ten zostanie wkrótce udostępniony niemieckim siłom powietrznym, początkowo będzie wyposażony w specjalną kabinę przejściową do transportu przedstawicieli rządu federalnego i towarzyszących im delegacji. Odpowiednie wstępne prace rozpoczęły się już w listopadzie ubiegłego roku w zakładach Lufthansy Technik. Po otrzymaniu kabiny A350 ma zostać dostarczony do Luftwaffe do końca lipca br. Kabina przejściowa jest dostosowana do specyficznych wymagań klienta. Zostanie wyposażona w pomieszczenia biurowe i konferencyjne, przylegające do wielofunkcyjnego salonu. Pozostała część kabiny będzie dostępna dla towarzyszących delegacji. A350 będzie posiadał duże odstępy między siedzeniami, odpowiednią liczbę toalet i nowoczesny sprzęt kuchenny. Dopiero po tym, jak siostrzane samoloty 10+01 i 10+02, które obecnie są montowane, otrzymają w pełni wyposażoną kabinę VIP od Lufthansa Technik w przyszłym roku, kabina przejściowa w 10 + 03 również zostanie wymieniona na jednolitą dla całej floty tych maszyn. - Przez dziesięciolecia zawarliśmy kompleksowe partnerstwo z niemiecką Luftwaffe, w trakcie których wyposażyliśmy już dużą liczbę samolotów w specjalne kabiny dla przedstawicieli rządu. ziś szczególnie cieszymy się, że możemy rozszerzyć tę współpracę na najnowocześniejszą generację samolotów i zainstalować pierwszą kabinę rządową w airbusie A350. To nie tylko pierwszy raz dla naszego wieloletniego klienta, niemieckiego lotnictwa lub dla Lufthansa Technik, ale dla całej branży - powiedział Kai-Stefan Röpke, wiceprezes LH Technik ds. samolotów i usług specjalnych. Rząd Niemiec pozyska trzy nowe airbusy A350-900 do transportu najważniejszych osób w państwie. Samoloty mają zostać dostarczone do 2023 roku. Cena zakupu trzech szerokokadłubowych maszyn ma wynieść 640 mln euro. Niewiele mniej, bo 229 mln euro, kosztować będą systemy obrony, które zostaną zainstalowane w samolotach rządowych. Szczegółowe informacje na temat systemów są utajnione, choć wiadomo, że w skład wyposażenia obronnego wejdzie Large Aircraft Infrared Counter-Measure (LAIRCM), chroniący samoloty przed pociskami. Ogółem rachunek za nowe samoloty zamknie się w kwocie około 1,2 mld euro, co czyni przyszłą niemiecką flotę rządową jedną z najdroższych na świecie. (Rynek Lotniczy)

Komentarze