Trwa montaż końcowy pierwszego prototypu samolotu pasażerskiego Ił-96-400M

W zakładach WASO w Woroneżu trwa montaż końcowy pierwszego prototypu samolotu pasażerskiego Ił-96-400M. Po połączeniu skrzydeł z kadłubem kolejnym krokiem będzie zabudowanie układu sterowania lotem i wyposażenia kabiny pasażerskiej. Prace przy budowie nowego samolotu pasażerskiego Ił-96-400M przebiegają zgodnie z harmonogramem. Zakończenie produkcji prototypu planowane jest do końca 2020. Następnie rozpocznie on próby naziemne i w locie. Pierwszy lot Iła-96-400M zaplanowano w 2021 – powiedział Jurij Grudinin, dyrektor generalny PAO Ił. Konstrukcja Iła-96-400M została oparta samolocie Ił-96M/T, który ma rozpiętość 60,105 m, długość 63,94 m i wysokość 15,72 m. Powierzchnia nośna wynosi 391,6 m2. Zespół napędowy stanowić mają 4 silniki PS-90A1, rozwijające ciąg 171 kN każdy. Przy maksymalnej masie do startu wynoszącej 270 t, Ił-96-400M ma zabierać do 402 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej, 350 w konfiguracji dwuklasowej lub 305 w konfiguracji trzyklasowej. (Altair)

Komentarze