LOT pożegnał Boeingi 737-400

Z floty PLL LOT, bez większego rozgłosu, zniknęły Boeingi 737 Classic. Ostatnie trzy maszyny w wariancie -400 są już w dyspozycji firmy leasingowej Vx Capital. Według informacji ch-aviation przejdą konwersję na samoloty towarowe. Wraz z odejściem z floty LOT boeingów 737-400, kończy się historia 27 lat służby modelu, a także 28 lat służby boeingów 737 generacji Classic w barwach przewoźnika narodowego. LOT otrzymał pierwsze boeingi 737-400 w kwietniu 1993 r., kilka miesięcy wcześniej, w grudniu 1992 r., do floty polskiego przewoźnika narodowego trafiły boeingi 737-500, pieszczotliwie nazywane przez polskich fanów lotnictwa “beczułkami”. W 2016 r., trzy ostatnie boeingi 737-400 w barwach LOT-u (SP-LLE, SP-LLF oraz SP-LLG) przeszły proces retrofitu, czyli przebudowy kabiny pasażerskiej na nowszą. Samoloty otrzymały m. in. nowe, eleganckie fotele, wzbogaciły się o oświetlenie LED z możliwością regulacji kolorów i jasności oświetlenia, oraz gniazda zasilania elektrycznego dla pasażerów. Z zewnątrz, boeingi 737-400 otrzymały nowe malowanie. Wszystkie te zmiany miały umożliwić dalsze użytkowanie samolotów, których ówczesny średni wiek wynosił 19 lat. Rok później, czyli w 2017 r., we flocie LOT zaczęły pojawiać się używane boeingi 737-800NG, które w dużej mierze przejęły obsługę tras, na których wcześniej latały boeingi 737-400. Boeingi 737-800 wyposażone są w 186 foteli - co ciekawe utrzymanych w tym samym stylu, co fotele boeingów 737-400 po retroficie. Jeszcze w grudniu 2017 r. do polskiego przewoźnika narodowego trafiła najnowsza generacja boeingów 737, czyli boeingi 737 MAX 8, które wykonywały operacje aż do czasu uziemienia modelu w marcu 2019 r. Tym samym, przez cały 2018 r. LOT użytkował aż trzy generacje najpopularniejszego modelu produkcji Boeinga. (Rynek Lotniczy)

Komentarze