Oblatano drugi prototyp śmigłowca Airbus Helicopters H160

W zakładach Airbus Helicopters w Marignane wzbił się w powietrze drugi prototyp śmigłowca średniego H160. W odróżnieniu od poprzednika jest on napędzany dwoma silnikami Turbomeca Arrano, rozwijającymi moc 1100-1300 KM (820-969 kW) każdy.  
 
Według producenta mają one charakteryzować się zużyciem paliwa o 10-15 % mniejszym w porównaniu z konstrukcjami używanymi obecnie. Pierwszy prototyp H160, którego zespół napędowy stanowią silniki Pratt & Whitney Canada PW210E, wylatał do końca ub. r. 75 h podczas prób w locie i rozwinął prędkość maksymalną 325 km/h. Maksymalna masa śmigłowca do startu wynosić ma 5,5-6 t. Ogółem w procesie certyfikacyjnym weźmie udział 5 przedseryjnych H160: 3 do prób w locie i 2 do badań naziemnych. Uzyskanie Certyfikatu Typu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Federalnej Agencji Lotnictwa (FAA) oraz rozpoczęcie eksploatacji seryjnych wiropłatów ma nastąpić w 2018. Producent twierdzi, że wkrótce można będzie składać na nie zamówienia. W drugiej połowie br. rozpocznie również działalność nowa, całkowicie zautomatyzowana linia montażu końcowego H160. Źródło: Altair

Komentarze