Europejska Stolica Kultury to wyzwanie również dla wrocławskiego lotniska

Bieżący rok dla Wrocławia jest rokiem wyjątkowym. Jako Europejska Stolica Kultury w ciągu najbliższych 12 miesięcy obsłuży bowiem masę kulturalnych wydarzeń. Tytuł ESK 2016 nie pozostaje bez znaczenia również dla tutejszego lotniska. Linie lotnicze już rozbudowują siatkę, a to dopiero początek przygotowań do tego wydarzenia. 
W związku z ESK, Lufthansa już zdecydowała o wprowadzeniu do siatki połączeń dodatkowej trasy do Frankfurtu. Ale w ciągu najbliższych kilku miesięcy podniesiony ma zostać również system nawigacyjny lotniska ILS do II kategorii, co pozwoli startować i lądować samolotom przy ograniczonej widoczności. Jak poinformował w niedawnej rozmowie z lokalnym radiem Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław, ILS wyżej kategorii to już kwestia uzgodnienia procedur. 
– Spodziewamy się, że już wiosną tego roku, czyli wiele miesięcy przed pierwotnym terminem te procedury zostaną wdrożone i ILS II kategorii na lotnisku wrocławskim zacznie działać w praktyce – powiedział prezes. Aby ILS II kategorii mógł na lotnisku działać, w ubiegłym roku zakończono inwestycje w infrastrukturę lotniska. Drogę startową wyposażono w nowoczesny system pomocy świetlnych oraz poddano ją remontowi. Po uzyskaniu II kategorii operowanie w porcie będzie możliwe przy minimalnej widzialności sięgającej 300 m. To oznacza, że mgła praktycznie przestanie być we Wrocławiu problemem. Poza ILS-em wrocławskie lotnisko liczy również na powiększenie bazy Ryaniara. Obecnie linia bazuje tu jedną maszynę. Wraz z powiększeniem bazy istnieją realne szanse na powiększenie siatki połączeń przewoźnika o nowe destynacje. Przedstawiciele lotniska twierdzą, że rozmowy o powiększeniu bazy, toczone obecnie na lotnisku, sfinalizują się w ciągu kilku tygodni, ewentualnie – kilku miesięcy. W marcu 2016 roku Ryanair planuje również uruchomić we Wrocławiu pierwszą w Polsce bazę techniczną. Będą się w niej odbywały przeglądy typu „C” dla samolotów Boeing 737-800 (obecnie przewoźnik korzysta z ponad 400 takich maszyn, a do 2019 planuje rozbudowę floty do 500). Koszt inwestycji szacowany jest na 6 mln euro. Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Komentarze