Lotniska w Nicei i Lyonie do prywatyzacji

port lotniczy w Lyonie - Saint Exupéry
Rząd Francji zamierza rozpisać w lutym przetargi na prywatyzację lotnisk w Nicei-Cote d-Azur i Saint Exupéry w Lyonie, po zakończeniu w styczniu prac nad ustalaniem warunków. Państwo może na tym zyskać do 1,5 mld euro. Resort gospodarki chciał początkowo przystąpić do ich prywatyzowania przed końcem 2015 r., ale procedurę odroczono do początku 2016 r., z powodu wyborów do władz regionalnych w grudniu.
 — Chodzi o zakończenie do końca stycznia prac nad ustalaniem warunków technicznych, aby można było rozpisać przetargi w lutym. Celem jest zakończenie tych operacji pod koniec lata — stwierdził jeden z informatorów. 
Agencja udziałów skarbu państwa APE, zajmująca się prywatyzacją nie chciała wypowiadać się na razie w tej sprawie. Rzecznik resortu gospodarki nie był w stanie udzielić natychmiastowych wyjaśnień. 
Po sprzedaniu w końcu 2014 r. 50 proc. udziałów w lotnisku w Tuluzie-Blagnac rząd postanowił w ubiegłym roku wystawić na sprzedaż swe udziały 60 proc. w kapitale lotnisk w Lyonie i Nicei. Według jednego z informatorów, nie zapadła jednak decyzja, czy obie prywatyzacje odbędą się równolegle czy nie. — Nadal trwają uzgodnienia. Jest mocno prawdopodobne uruchomienie postępowania jednego po drugim, ale nie ustalono jeszcze tego — dodał. Przedstawiciele potencjalnych kandydatów do kupna spodziewają się, że pierwsza będzie procedura prywatyzacji lotniska w Nicei, a potem w Lyonie. Wiele firm i funduszy inwestycyjnych wyspecjalizowanych w infrastrukturze wyraziło już zainteresowanie udziałem w przetargach. Oczekuje się ofert zwłaszcza od włoskiej Atlanta, operatora lotniska w Rzymie, australijskiej Macquarie, funduszy Global Infrastructure Partners czy Industry Funds Management. Hiszpańska Ferrovial związała się z firmą inwestycyjną Meridiam. Vinci, Caisse de Depots i Predica — filia ubezpieczeniowa Crédit Agricole utworzyły konsorcjum do uczestniczenia w prywatyzacjach, z kolei fundusz Cube związał się z lotniskiem w Genewie, by starać się o lotnisko w Lyonie. Operator lotnisk w Paryżu ADP zamierza stanąć do przetargu o Niceę. źródło: ekonomia.rp.pl

Komentarze