Szykują się inwestycje na lotnisku w Modlinie

Już niedługo podpiszemy umowę z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej na dzierżawę terenu pod budowę nowej wieży kontroli ruchu lotniczego” - zapowiadają przedstawiciele Portu Lotniczego Warszawa – Modlin. Ale to nie koniec inwestycji, planowanych na ten rok. Jedną z ważniejszych ma być rozpoczęcie rozbudowy terminala pasażerskiego
 
2,6 mln pasażerów za cały 2015 rok i obiecujące prognozy na kolejne lata – z takimi wzrostami o rozbudowie trzeba myśleć intensywnie. Obecny terminal zaprojektowany został bowiem do obsługi 3,5 mln podróżnych rocznie. Niedługo więc lotnisko może się zapchać. Gotowy jest już harmonogram prac przy rozbudowie terminalu. Całość podzielona zostanie na dwa etapy. W pierwszym – przepustowość lotniska podniesiona zostanie do obsługi 5 mln pasażerów rocznie. Zlikwidowane zostanie największe wąskie gardło obecnego terminalu – port zyska 8 bramek gate, czyli dodatkowe 1 900 m kw powierzchni. Powiększą się również powierzchnie komercyjne, aż o 50 proc. (+500 m), a na antresoli powstaną nowe powierzchnie biurowe (dodatkowe 1 tys. m kw). W planach jest także otwarcie 10-11 przejść kontroli bezpieczeństwa. Drugi etap będzie polegał na 2-krotnym powiększeniu hali przylotów Non-Schengen, częściowym powiększeniu hali Schengen, oraz powiększeniu strefy komercyjnej na przylotach, w części ogólnodostępnej. Zakończenie całej rozbudowy planowane jest na 2018 rok. Do tego czasu przy wjeździe na lotnisko powstanie też hotel. Natomiast nowa wieża kontroli ruchu miałaby powstać na przełomie 2017 i 2018 roku. W planach jest wreszcie zlecenie przygotowania studium wykonalności nowego odcinka torów dla połączenia kolejowego z lotniskiem w Modlinie. Oprócz budowy peronu trzeba będzie też gruntownie wyremontować i zelektryfikować istniejącą bocznicę. Kolejarze dość ogólnie zakładają, że całość prac zakończy się do 2020 roku. Dojazd pociągiem z centrum Warszawy do lotniska w Modlinie ma zająć 40-45 minut. Źródło: rynekinfrastruktury.pl

Komentarze