Zbigniew Nieradka pilotem roku 2012



Kolejnym wyróżnieniem uhonorowano szybownika z Aeroklubu Częstochowskiego – Zbigniewa Nieradkę, mistrza świata w klasie 18-metrowej. „Skrzydlata Polska” w organizowanym corocznym plebiscycie uznała Zbyszka Nieradkę wraz z Sebastianem Kawą z Aeroklubu Bielsko-Bialskiego najlepszymi pilotami cywilnymi 2012 roku. – To był bardzo udany rok – przyznaje Zbigniew Nieradka. Wyróżnienia najlepszym pilotom cywilnym i wojskowym wręczono na 18. Balu Lotnictwa i Polskiej Obronności na stadionie Pepsi Arena w Warszawie. W plebiscycie „Skrzydlatej Polski” Zbigniew Nieradka z Aeroklubu Częstochowskiego znalazł się na pierwszym miejscu ex aequo z Sebastianem Kawą z Aeroklubu Bielsko-Bialskiego. Obaj piloci odnieśli wielki sukces na szybowcowych mistrzostwach świata w USA. Zbyszek Nieradka triumfował w klasie 18-metrowej, a Sebastian Kawa wygrał w klasie 15-metrowej. Obaj szybownicy wrócili do kraju ze złotym medalem. – To był bardzo udany rok. Duże i ważne dla mnie zawody: mistrzostwa Polski w klasie otwartej i mistrzostwa świata w klasie 18-metrowej poszły mi tak jak trzeba, jak miały być – mówi Zbigniew Nieradka. – Fizycznie byłem w dobrej formie, choć miałem i gorsze momenty. Psychiczny stan był taki, że wiedziałem, że mogę wygrać z każdym. Trzecie miejsce w rankingu „Skrzydlatej Polski” na najlepszych sportowych pilotów cywilnych 2012 roku zajął Maciej Pospieszyński, mistrz świata w akrobacji szybowcowej w klasie Unlimited. (Skrzydlata Polska)

Komentarze