Cały
terminal dworca lotniczego objęty jest niezabezpieczonym sygnałem sieci wi-fi,
który umożliwia bezpłatne sprawdzanie poczty elektronicznej, odwiedzanie witryn
z wiadomościami, czy elektroniczne zakupy. Tym samym lotnisko dołączyło do
takich portów jak Helsinki, udostępniających podróżnym bezprzewodowy dostęp do
Internetu. Sieć obejmującą swoim zasięgiem Terminal A (całą strefę zastrzeżoną,
salony Executive Lounge i VIP oraz część ogólnodostępną) oraz Terminal General
Aviation zbudowała dla Portów Lotniczych firma NextiraOne. Sygnał wi-fi
emitowany jest przez 54 punkty dostępowe pracujące w standardach 802.11
a/b/g/n. Umożliwia to jednoczesne korzystanie z sieci przez około 1 tys. osób. Każdy
użytkownik otrzyma bezpłatny dostęp do Internetu na okres 30 min z maksymalną
przepustowością 1024 kb/s, bez możliwości ponownego zalogowania się po
upłynięciu tego czasu (wyjątkiem są Salony VIP i ExL w których można korzystać
z sieci przez cztery godziny). Korzystanie z usługi umożliwia zestaw loginów i
haseł, które można uzyskać w sześciu specjalnych Infokioskach rozlokowanych na
terenie Terminala A; po zeskanowaniu kodu kreskowego 2D z karty pokładowej
(papierowej lub z telefonu komórkowego) lub poprzez SMS, po uprzednim wysłaniu
takiego żądania ze specjalnej strony www (wifi.lotnisko-chopina.pl) po
wypełnieniu formularza i potwierdzeniu że jest się pasażerem (wymóg prawny).
Następnie konieczne jest (w obu powyższych przypadkach) zalogowanie się poprzez
ten sam portal www za pomocą otrzymanego loginu i hasła. Koszty bezpłatnego
dostępu pasażerów do Internetu na Lotnisku Chopina początkowo pokrywać będą z
własnego budżetu Porty Lotnicze (m.in. koszt sms-ów, łącz internetowych,
serwisu, materiałów eksploatacyjnych itp.), ale jak tłumaczy Rafał Bielecki, z
czasem ciężar finansowania przerzucony zostanie na firmy zewnętrzne. (rp.pl)
Komentarze
Prześlij komentarz