Program produkcji
Airbusa A350, który zakłada pierwszy lot nowego samolotu w połowie roku a
komercyjny w drugiej połowie 2014 r. jest nadal wyzwaniem dla producenta.
Obecnie koncern Airbusa posiada 582 wiążące zamówienia na samoloty A350. Pierwotnie,
samoloty nowej generacji miały zostać wprowadzone do eksploatacji w połowie
2013 r. W listopadzie 2011 r., z uwagi na opóźnienie w dostępności niektórych
kluczowych elementów, Airbus podjął decyzję o wprowadzeniu A350-900 do
eksploatacji o sześć miesięcy później, tj. w pierwszej połowie 2014 r. Termin
został ponownie przesunięty w lipcu 2012 r. na drugą połowę 2014 roku. Ostatnio,
z uwagi na złożoność programu Airbus podjął decyzję o wydłużeniu fazy
testowania samolotu do 18 miesięcy. Airbus, który do produkcji A350
wykorzystuje również akumulatory litowe, zastrzega, że typy baterii mogą się
różnić między sobą w zależności od marki. Aktualnie, producent Airbusa oczekuje
na wyniki badań FAA i Krajowej Rady ds Bezpieczeństwa Transportu związanych z
uziemieniem Boeingów 787, aby ocenić jaki to będzie miało wpływ na system
Airbusa. (PRTL)
Komentarze
Prześlij komentarz