Program produkcji
A380 jest na dobrej drodze aby osiągnąć próg rentowności w 2015 roku. A 380 ma
duży rynek i długoterminową perspektywę, ale obecnie jest on słaby. Airbus jest
przekonany, że pozyska dodatkowych klientów. Obecny kryzys gospodarczy w
połączeniu z ceną samolotu sprawia, że klienci są bardziej ostrożni. W minionym
roku producent Airbusa otrzymał dziewięć zamówień na A380, a Boeing jedno na
B747-8I, co obrazuje, jak słaby jest rynek w rzeczywistości. Stwierdzone na
początku 2012 r. pęknięcia skrzydeł w Airbusach A380, inspekcje i uziemienia
samolotów miały również swój wpływ na decyzje potencjalnych klientów. W latach
2013 i 2014 producent zmniejszy ilość produkowanych rocznie samolotów A380 do
25 samolotów jednocześnie modernizując skrzydła. Airbus przewiduje, że
największym rynkiem dla A380 będą Chiny. Producent sprzedaje obecnie o wiele
więcej większych samolotów A321 i mniej A319. W zamówieniach na A350, obserwuje
się obecnie duże zainteresowanie przejściem z modelu 800 na model 900. (PRTL)
Komentarze
Prześlij komentarz