Mniejszy popyt na A380



Program produkcji A380 jest na dobrej drodze aby osiągnąć próg rentowności w 2015 roku. A 380 ma duży rynek i długoterminową perspektywę, ale obecnie jest on słaby. Airbus jest przekonany, że pozyska dodatkowych klientów. Obecny kryzys gospodarczy w połączeniu z ceną samolotu sprawia, że klienci są bardziej ostrożni. W minionym roku producent Airbusa otrzymał dziewięć zamówień na A380, a Boeing jedno na B747-8I, co obrazuje, jak słaby jest rynek w rzeczywistości. Stwierdzone na początku 2012 r. pęknięcia skrzydeł w Airbusach A380, inspekcje i uziemienia samolotów miały również swój wpływ na decyzje potencjalnych klientów. W latach 2013 i 2014 producent zmniejszy ilość produkowanych rocznie samolotów A380 do 25 samolotów jednocześnie modernizując skrzydła. Airbus przewiduje, że największym rynkiem dla A380 będą Chiny. Producent sprzedaje obecnie o wiele więcej większych samolotów A321 i mniej A319. W zamówieniach na A350, obserwuje się obecnie duże zainteresowanie przejściem z modelu 800 na model 900. (PRTL)

Komentarze