W ubiegłym roku
francusko-włoska ATR wyprodukowała 64 samoloty pasażerskie, co jest najlepszym
wynikiem w historii spółki. Rekordowe okazały się też obroty, które wniosły
1,44 mld USD. W 2012 francusko-włoska ATR wyprodukowała 49
samolotów modelu 72-600, 11 egz. 72-500, 3 egz. 42-600 i jednego 42-500. Osiągnięty
wynik był zdecydowanie lepszy od 2011, w którym przekazano odbiorcom 54
maszyny, a także dotychczas rekordowego pod tym względem 2008, kiedy
wyprodukowano 55 samolotów. Spółce nie udało się jednak zrealizować planu,
według którego w 2012 zakłady montażowe w Tuluzie powinno opuścić 70 maszyn. Największymi
odbiorcami były w 2012 brazylijska linia lotnicza Azul (14 ATR 72-600),
rosyjska UTair (6 ATR 72-500) oraz indonezyjska Wings Abadi (4 ATR 72-500 i 2
modelu 72-600). Gorsze w porównaniu do rekordowego 2011 okazały się wyniki
sprzedaży. ATR uzyskała potwierdzone zamówienia 74 samoloty oraz 41 w opcjach.
W tej klasyfikacji dominował ATR 72-600 (łącznie 109 egz.) nad mniejszymi ATR
42-600 (6). Dla porównania, w poprzednim roku rozliczeniowym spółce udało się
zawrzeć umowy na dostawy 157 maszyn, a przy uwzględnieniu opcji liczba ta
wzrosła do 236. (Altair)
Komentarze
Prześlij komentarz