Chiński
Departament Transportu określił segment lotnictwa ogólnego, jako "kolejny
w tym kraju motor napędowy gospodarki zaraz po przemyśle samochodowym". W
związku z tym faktem chiński rząd planuje zapewnić odpowiednie finansowanie,
które w zamierzeniach ma pomóc rozbudować GA. Ma Xin, zastępca dyrektora
Krajowego Biura Zarządzania Ruchem Lotniczym w Chinach, wypowiedział się na ten
temat podczas pokazów lotniczych Zhuhai Air Show, które odbyły się w grudniu
ubiegłego roku. Według niepotwierdzonych doniesień, Administracja Lotnictwa
Cywilnego Chin wraz z Ministerstwem Finansów poinformowały wspólnie o wdrożeniu
tymczasowego specjalnego funduszu na rozwój lotnictwa ogólnego w Chinach.
Według ChinaDaily.com, "długo oczekiwana dotacja" będzie wykorzystana
do wspierania operacji lotnictwa ogólnego, szkolenia pilotów oraz rozwoju
infrastruktury. Ma Xin tłumaczył, iż lotnictwo ogólne jest uznawane za
ekonomiczny silnik wzrostu gospodarczego i tworzy ono "długi łańcuch
przemysłowy, który może wspomóc rozwój różnych sektorów" oraz który
spełnia "bardzo dużą rolę w lokalnej gospodarce". Dodatkowo, w
wyznaczonych rejonach obecnie testowane są zmiany w zarządzaniu przestrzenią
powietrzną niskich wysokości i oczekuje się, że wkrótce zostaną one rozszerzone
na cały kraj, po tym jak reforma lotnictwa będzie posuwała się naprzód. W 2010
r. chińskie władze włączyły GA do pięcioletniego planu rozwoju, który ma
obejmować lata 2011-2015. W lipcu ubiegłego roku Rada Państwa Chin oszacowała,
iż do 2020 sektor lotnictwa ogólnego będzie wzrastał o około 19 procent rocznie.(dlapilota)
Komentarze
Prześlij komentarz