W 2012 Boeing wyprodukował 601 samolotów
pasażerskich i podpisał umowy o sprzedaży 1203 odrzutowców. To najlepsze wyniki
od kilku lat. Pozwolą one na pobicie Airbusa w obu kategoriach, po raz pierwszy
od początku wieku. Wyniki
produkcyjne były najlepsze od 1999, kiedy zakłady montażowe opuściło 620
samolotów pasażerskich. Wśród dostarczonych odbiorcom maszyn największą grupę
stanowiły tradycyjnie najmniejsze w ofercie samoloty rodziny 737. Boeing
wyprodukował ich 415 egz. i zyskał zamówienia netto (a więc po odliczeniu
rezygnacji) na 1124 kolejne. Dodatkowo przekazano odbiorcom 26 B767 (przyjmując
zamówienia na następne 22 egz.), 83 B777 (68), 46 B787 (-12) i 31 największych
B747 (1). To właśnie wyniki w segmencie średnich i dużych samolotów były
jednymi z kluczowych czynników zwiększenia produkcji Boeinga. O ile wzrost
odnośnie samolotów rodziny 737 wyniósł jedynie 11,5% (z 372 egz), to montaż
większych modeli wzrosła aż o 77%, ze 105 do 186 egz. Głównie za sprawą modeli
787 i 747. Przełoży się to na znaczne zwiększenie obrotów. Portfel zamówień
amerykańskiego koncernu składa się obecnie z 4373 maszyn. Największą grupę
wśród nich stanowią najmniejsze modele rodziny 737 (3074 egz.) i 787 (799 egz.).(boeing)
Komentarze
Prześlij komentarz