Obchodzący stulecie istnienia koncern Boeing poinformował o sukcesach komercyjnych

Wystawa w Farnborough była udana również dla koncernu z Seattle. Linie lotnicze zamówiły 182 duże samoloty pasażerskie Boeinga, których łączna wartość to 26,8 mld USD (ponad 106 mld zł). Wynik ten plasuje Amerykanów za Airbusem (FIA 2016: Wyniki Airbusa, 2016-07-15). Jednak Boeing powetował to sobie zdobyciem zamówień od rządu w Londynie na 50 śmigłowców uderzeniowych AH-64E, wartych ok. 2,3 mld USD i 9 morskich samolotów patrolowych P-8A Poseidon, za ok. 3 mld GBP. Największe zamówienie złożyły linie Wołga-Dniepr, na 20 towarowych 747-8F, za 7,6 mld USD. Donghai Airlines zobowiązały się do kupna 25 737 MAX 8 i 5 787-9 Dreamliner, wartych 4,1 mld USD, a Xiamen Airlines – 30 737 MAX 200, za 3,4 mld USD. Inny klient z ChRL, pragnący zachować anonimowość, postanowił nabyć 30 737 MAX / Next-Generation, za sumę 3,3 mld USD. Linie Air Europa kupiły 20 737 MAX 8, za 2,2 mld USD, a Ruili Airlines 6 Dreamlinerów 787-9, za 1,6 mld USD. Grupa TUI nabyła 10 737 MAX 8 i jednego 787-9, kosztujących 1,4 mld USD, zaś Standard Chartered Bank – 10 737-800, za 960 mln USD. Kunming Airlines podpisały zobowiązanie zakupu 10 737 MAX 7, kosztujących 902 mln USD, Egyptair zamówiły 9 737-800, za 864 mln USD, a Air Lease Corporation – 6 737 MAX 8, wartych 660 mln USD. Nie ma lepszego miejsca dla uczczenia osiągnięć i przełomów w przemyśle lotniczym, a także naszego stulecia, niż Farnborough – miejsce narodzin brytyjskiego lotnictwa – powiedział prezes Boeinga Dennis Muilenburg. Brytyjski rząd zamówił śmigłowce i samoloty bojowe Boeinga ing wyposażenia obronnego. Jednocześnie zobowiązaliśmy się do dwukrotnego zwiększenia obecności Boeinga w Wielkiej Brytanii, zgodnie z [...] naszą strategią globalnego rozwoju w drugim stuleciu istnienia. Jednocześnie jesteśmy zadowoleni z zaufania nabywców naszych samolotów i usług komercyjnych – dodał Dennis Muilenburg. (Boeing)

Komentarze

Popularne posty