Nowa wersja lekkiego odrzutowca Eclipse 550

One Aviation poinformowało o opracowaniu nowej wersji bardzo lekkiego odrzutowca Eclipse 550. W ramach projektu Canada, przedsiębiorstwo One Aviation opracowało nową wersję bardzo lekkiego odrzutowca Eclipse 550. W jego konstrukcji wprowadzono kilka zasadniczych zmian, które mają zaowocować znacznie lepszymi osiągami. Podstawową różnicą jest zwiększenie rozpiętości skrzydła do 12,71 m i zrezygnowanie ze zbiorników paliwa na ich końcach, co zapewni zmniejszenie oporu. Zmiana ta ma zarazem umożliwić zwiększenie zapasu paliwa do 1215 l. Większa będzie także maksymalna masa samolotu do startu – 3130 kg, a co za tym idzie – także ładunek użyteczny, który wynosić ma 1264 kg. Jako zespół napędowy zastosowane zostaną 2 silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney Canada PW615, o ciagu 5,2 kN każdy. Dzięki nim Eclipse Canada ma być zdolny do rozwinięcia prędkości przelotowej M0,65 na wysokości 13 100 m. Zasięg obliczeniowy, z pilotem i 2 dorosłymi pasażerami na pokładzie, to 2590 km, z rezerwą paliwa NBAA IFR na kolejne 185 km lotu.Czas wznoszenia na 12 500 m, przy starcie w warunkach ISA, szacowany jest na 23 min. Długość startu Eclipse Canada na bramkę wys. 15 m, przy maksymalnej masie startowej, w temp. ISA +25°C wynosić ma 823 m. Wyposażenie kabiny załogi to awionika glass cockpit Garmin 3000, z pilotem automatycznym GFC 700 i układem syntetycznej wizji. Źródło: Altair

Komentarze