Koncern Airbus opublikował wyniki sprzedaży samolotów pasażerskich podczas wystawy w Farnborough

Podczas tegorocznego salonu lotniczego w Farnborough Airbus zdobył zamówienia na 279 dużych samolotów pasażerskich. Ich wartość, według cen katalogowych, wynosi 35 mld USD (ok. 139 mld zł). Na powyższą liczbę składają się wiążące zamówienia na 197 samolotów, warte 26,3 mld USD i zobowiązania (np. listy intencyjne) na 82 samoloty, warte 8,7 mld USD. Najlepiej sprzedawały się w Farnborough samoloty z rodziny A320. Zawarto tam transakcje na 269 samolotów wąskokadłubowych, wartych 31,3 mld USD. Lwia część w/w umów dotyczyła modelu A321neo. AirAsia zamówiły 100, Norwegian – 30 (A321LR), a ALAFCO 10 samolotów. Oprócz tego Synergy Aerospace Corporation sfinalizowało zakup 62 A320neo, Germania złożyła zamówienie na 25 A320neo, Go Air podpisały memorandum o porozumieniu w sprawie zakupu 72 A320neo, a Air Côte d’Ivoire zakupiły jednego A320neo. Z kolei Jetstar Pacific Airlines podpisały memorandum o porozumieniu na 10 A320ceo, WOW zamówiły 4 A321, a Air Lease Corporation jednego A321. Ogółem koncern z Tuluzy zdobył 187 wiążących zamówień wartych 22,6 mld USD i zobowiązania zakupu kolejnych 82 samolotów za 8,7 mld USD. W segmencie samolotów szerokokadłubowych Airbus zdobył wiążące zamówienia na 8 A350-1000 od Virgin Atlantic Airways (4 kolejne będą dzierżawione od ALC) i 2 A330-300 od Aer Lingus. Linie Arkia zobowiązały się do nabycia 4 A330-900neo, a Air Lease Corporation – 3 A350-900. Oprócz nowych zamówień na samoloty szerokokadłubowe, podczas wystawy w Farnborough złożone zostało też przez DHL Express zamówienie początkowe dotyczące przebudowy pasażerskich A330-300 na transportowce. Program ten będzie prowadzony we współpracy z EFW i ST Aerospace. Zamówienia, które zdobyliśmy w tym tygodniu w Farnborough potwierdzają doskonałą kondycję naszej branży oraz to, że raz jeszcze prześcignęliśmy naszą konkurencję. Ponadto fakt, że linie lotnicze wybierają większego A321neo pokazuje, że jest on niekwestionowanym liderem w środkowym segmencie rynku – podsumował imprezę John Leahy, główny dyrektor operacyjny Airbusa ds. klientów. (Altair)

Komentarze

Popularne posty