W zakładach CAIGA w Zhuhai zaprezentowano pierwszy samolot-amfibię AG600

W sobotę w zakładach CAIGA (China Aviation Industry General Aircraft Company) odbyła się uroczysta prezentacja pierwszej łodzi latającej AG600, przeznaczonej do zadań poszukiwawczo-ratowniczych. Jest to największy wodnosamolot świata, przeznaczony do zwalczania pożarów lasów i poszukiwań i ratownictwa na morzu. AG600 jest efektem siedmioletniej pracy zespołu 70 chińskich przedsiębiorstw i 150 ośrodków naukowo-badawczych z 20 prowincji i miast. Maksymalna masa startowa AG600 wynosi 53 500 kg. Rozpiętość skrzydeł samolotu to 38,8 m, a długość kadłuba – 37 m. Napędzany czterema silnikami turbinowymi WJ-6, rodzimej produkcji, samolot ma być zdolny do rozwinięcia prędkości przelotowej 500 km/h. Jego zasięg obliczeniowy to 4500 km, a długotrwałość lotu – 12 h. AG600 może wystartować ze zbiornika wodnego, którego długość wynosi co najmniej 1500 m, szerokość – 200 m, a głębokość – 2,5 m, przy wysokości fal dochodzącej do 2 m. W zbiornikach AG600 może pomieścić się 12 t wody. Samolot jest zdolny do zaczerpnięcia 12 t wody w ciągu 20 s. Wersja poszukiwawczo-ratownicza ma być zdolna do przewozu 50 pasażerów / rozbitków. Dotychczas producent zdobył zamówienia na 17 AG600. Źródło: Altair

Komentarze

Popularne posty