FedEx Express ogłosiła dostawę do swojej floty pierwszego samolotu ATR 72-600F


FedEx Express ogłosiła we wtorek (15 grudnia) dostawę pierwszego samolotu ATR 72-600F do swojej floty samolotów. Maszyna została dostarczona od ATR do siedziby FedEx w Tuluzie we Francji. ATR 72-600F to pierwszy w historii produkowany frachtowiec zbudowany przez ATR przy udziale inżynierów z FedEx. Może przewozić cięższe ładunki niż ATR zmieniony z konfiguracji pasażerskiej na towarową. Samolot ma duże drzwi ładunkowe, co pozwala na przewóz towarów masowych, a także konfiguracje urządzeń ładunkowych. Ma pojemność zbiorczą 74,5 m sześciennego. Firma przewozowa pierwotnie ogłosiła zawarcie umowy z ATR w listopadzie 2017 roku. W ramach kontraktu FedEx Express dokonał zamówienia na 30 samolotów ATR 72-600F, z opcją zakupu na 20 kolejnych. Następne samoloty będą dostarczane w tempie sześciu rocznie w ciągu pięciu lat. Pierwszy samolot ATR będzie obsługiwany przez ASL Airlines Ireland, operatora FedEx ATR od 2000 roku, jako część floty FedEx Express Feeder. – Pojawienie się pierwszego ATR 72-600F jest kamieniem milowym w modernizacji naszej floty samolotów transportowych i daje nam silną pozycję do zwiększania globalnego zasięgu i obsługi większej liczby klientów w lokalizacjach, które nie zawsze są dostępne dla naszych większych odrzutowców – powiedział Scot Struminger, wiceprezes i dyrektor generalny Aviation FedEx Express. FedEx obecnie operuje 364 samolotami na terenie 56 krajów. Większość z nich jest własnością FedEx i jest dzierżawiona oraz eksploatowana przez różnych przewoźników lotniczych, na podstawie ich własnych certyfikatów operacyjnych. Flota FedEx Feeder składa się z samolotów o maksymalnej masie startowej poniżej 60 tys. funtów brutto i pozwala firmie świadczyć usługi małym i średnim firmom na całym świecie.Jako najbardziej oszczędny samolot krótkiego zasięgu, turbośmigłowy ATR stanowi popularny wybór linii pasażerskich i towarowych, którym zależy na bardziej zrównoważonym rozwoju branży lotniczej. ATR ma szerokie doświadczenie w budowie samolotów transportowych krótkiego zasięgu. Obecnie, w służbie pozostaje około 130 przebudowanych frachtowców ATR, odpowiadających za około jedną trzecią globalnej floty maszyn tego typu. Nowy ATR 72-600F łączy w sobie wszystkie te zalety i spełnia oczekiwania stawiane maszynom transportowym przez FedEx.

Komentarze