Air Greenland stawiają na Airbusa A330neo


Nowy samolot europejskiego producenta Airbus, w wersji A330-800, zastąpi użytkowanego przez linie, starzejącego się Airbusa A330-200neo i pozwoli utrzymywać komunikację pasażerską między arktyczną wyspą i Danią od końca 2022 roku.Nowa maszyna ma zastąpić 22-letni samolot, który lata od 1998 roku. Początkowo A330-200 obsługiwał loty nieistniejącej od 2001 roku belgijskiej Sabeny. W 2002 roku Airbus trafił do Air Greenland. Air Greenland zamówił mniejszy wariant -800 prawdopodobnie ze względu na stosunkowo niewielkie zapotrzebowanie na loty na Grenlandię, co powoduje, że większy samolot jest nieekonomiczny. Cena katalogowa A330-800 wynosi 260 mln dol., chociaż przewoźnik prawdopodobnie otrzymał znaczną zniżkę. O możliwym zamówieniu przez linie tego samolotu pisaliśmy już na początku 2020 roku. Jacob Nitter Sørensen, dyrektor generalny Air Greenland, przyznał, że zasadnicza część strategii Air Greenland opiera się na A330neo. – Nowy samolot będzie przez wiele lat oferował podróżnym na trasie do i z Grenlandii wyjątkowe wrażenia z lotu, jednocześnie emitując możliwie najmniejszy ślad węglowy. A330neo doskonale nadaje się do trudnego zadania, jakim jest zapewnienie przez cały rok bezpiecznych i wydajnych usług pasażerskich i towarowych na trasach z i do Grenlandii – powiedział. – Myśl o charakterystycznym dla tej linii czerwonym malowaniu samolotu na tle arktycznego środowiska sprawia nam świąteczną radość pod koniec tego trudnego dla całej branży roku. To logiczny zamiennik dla starzejących się flot – mówił z kolei Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa.Airbus A330neo to samolot nowej generacji, wykorzystujący konstrukcję sprawdzonego modelu A330neo w połączeniu z najnowszymi technologiami zastosowanymi w samolocie A350. Wyposażony w kabinę Airspace i napędzany najnowszymi silnikami Rolls-Royce Trent 7000, zapewnia również bezprecedensowy poziom wydajności – o 25 proc. mniejsze zużycie paliwa na fotel pasażerski niż konkurenci rynkowi, reprezentujący poprzednie generacje. Dzięki średniej pojemności i dużemu zasięgowi, A330neo uchodzi za idealny samolot wspierający przewoźników lotniczych w odbudowie biznesu po pandemii COVID-19. (Rynek Lotniczy)

Komentarze