Dostarczono łącznie 12 samolotów komunikacji regionalnej Suchoj Superjet 100

SSJ100  Azimut

W 2020 zakłady Irkut dostarczyły łącznie 12 samolotów komunikacji regionalnej Suchoj Superjet 100. Ich odbiorcami były rosyjskie linie lotnicze Aerofłot, Azimut, Red Wings i Rossija. Dostawy realizowane były za pośrednictwem przedsiębiorstw leasingowych PAO GTLK i OOO PSB Awiaproflizing. Red Wings rozpoczęły loty komercyjne Superjetów we wrześniu, a Rossija ma rozpocząć obsługę regularnych połączeń na początku stycznia 2021. Jak podaje OAK rola SSJ100 w krajowym transporcie lotniczym stale rośnie, ponieważ jego pojemność, zasięg i komfort są optymalne dla tras regionalnych. W ubiegłym roku samoloty Superjet 100 przewiozły ponad 51% pasażerów w transporcie krajowym na terenie Rosji. W 2020, pomimo ogólnego spadku ruchu pasażerskiego, kontynuowano intensywną eksploatację samolotu. Linie lotnicze otworzyły dziesiątki nowych tras między miastami FR, z pominięciem moskiewskiego hubu. Oprócz tego w 2020 oddano do użytku warsztat napraw konstrukcyjnych elementów SSJ100. Dzięki temu liczba obsługiwanych komponentów wzrosła 2,5-krotnie w porównaniu do 2019, a lista obsługiwanych agregatów zwiększyła się o ponad 40 pozycji. Możliwość renowacji pomaga obniżyć koszty operacyjne linii lotniczych poprzez eliminację przedwczesnego zakupu nowych komponentów. W 2020 przeprowadzono także 30 przeglądów okresowych samolotów SSJ100 należących do linii Aerofłot, Jamał, Siewierstal, Rossija i Ministerstwa Spraw Nadzwyczajnych. Szkolenie w eksploatacji SSJ100 przeszły 34 załogi lotnicze i 22 inżynierów. Filia Irkuta w Komsomolsku nad Amurem opanowała nowe kompetencje, dzięki czemu pierwszy całkowicie zmontowany tam SSJ100, dołączył do floty linii Azimut. (Alatir)

Komentarze