Lotnisko w Gliwicach doczekało się utwardzonej drogi startowej

Nowy pas startowy na lotnisku w Gliwicach, Foto: Krzysztof Krzemiński

Dynamiczny rozwój Gliwic to zasługa m.in. nowoczesnej infrastruktury komunikacyjnej – już nie tylko lądowej i wodnej, ale też powietrznej. Wizytówką rozwoju transportu lotniczego w mieście staje się lotnisko na Trynku, zmodernizowane od podstaw z myślą o całodobowej obsłudze menadżerów biznesu, małych lotów pasażerskich i ruchu cargo, a także lotów turystycznych, powietrznych taxi, sportów lotniczych i edukacji lotniczej. 
Dnia 10 grudnia oficjalnie oddano do użytku zmodernizowaną płytę gliwickiego lotniska z nową, utwardzoną drogą startową o długości 920 m (którą w przyszłości będzie można wydłużyć nawet do 1,3 km), drogą kołowania i płytą postojową, a także infrastrukturą okalającą: parkingami, drogami dojazdowy - mi i biegnącą dookoła lotniska ścieżką rowerową. Obiekt, którego modernizacja pochłonęła 27,9 mln zł, ma status lotniska publicznego niepodlegającego certyfikacji, pozwalający na wykorzystywanie go m.in. dla lotów biznesowych, sportowych oraz małego ruchu cargo. – Otwiera się nowy rozdział rozwoju naszego miasta. Dzięki modernizacji lotniska, oprócz dominujących dzisiaj na nim sportowych maszyn, w Gliwicach pojawią się wkrótce m.in. małe loty pasażerskie, biznesowe i cargo, a także podniebne taksówki i niewielkie samoloty turystyczne. Powstaje tym samym lokalny, całodobowy port lotniczy, z którego będą mogli korzystać m.in. inwestorzy działający w kompleksie Nowych Gliwic i w gliwickiej części Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Lotnisko staje się też bazą dla ośrodków szkolenia lotniczego, które miasto również traktuje jako dziedzinę priorytetową. To krok w kierunku dalszego rozwijania technologii lotniczych w Gliwicach i regionie – podkreśla prezydent miasta Adam Neumann.Przypomnijmy, że Górnośląska Agencja Przedsiębiorczości i Rozwoju (GAPR) jest głównym udziałowcem Śląskiego Centrum Naukowo-Technologicznego Przemysłu Lotniczego – najnowocześniejszego w Europie ośrodka, zajmującego się wytwarzaniem i badaniem kompozytowych elementów konstrukcyjnych. Z kolei właściciel drugiej części gliwickiego lotniska, Aeroklub Gliwicki, ściśle współpracuje na niwie praktycznej edukacji lotniczej z politechnicznym Centrum Kształcenia Kadr Lotnictwa Cywilnego Europy Środkowo-Wschodniej i z gliwickim Zespołem Szkół Samochodowych. W efekcie przy lotnisku działa Akademicki Ośrodek Szkolenia Lotniczego Politechniki Śląskiej (ATO) oferujący zintegrowane szkolenie lotnicze w zakresie licencji ATPL(A). Źródło: gliwice.eu

Komentarze