Program BelugaXL w fazie montażu

Transport elementów do samolotu BelugaXL
Pierwsze sekcje samolotu transportowego nowej generacji, BelugaXL, przybyły do zakładów montażu końcowego firmy Airbus (L34) w Tuluzie. Panele (dwa boczne i jeden środkowy), które przez pięć nocy podróżowały konwojem drogowym z fabryki Aernnova w Berantevilla w północno-wschodniej Hiszpanii, posłużą do wykończenia tylnej sekcji samolotu. Wraz z dalszymi elementami zbudowanymi przez różnych innych partnerów, z sekcji tych ostatecznie powstanie pierwsza BelugaXL. Projekt koncepcyjny samolotu przypomina obecną Belugę; do nowo opracowanych sekcji należy ładownia, tylna część kadłuba i ogon. Program BelugaXL uruchomiono w listopadzie 2014 r. ze względu na rosnącą produkcję firmy Airbus, która wymagała zwiększenia zdolności przewozowych po 2019 r. Nowe, powiększone modele wywodzą się z transportowca A330-200 i wykorzystują wiele jego komponentów oraz urządzeń. Pierwszy z pięciu samolotów BelugaXL odbędzie pierwszy lot w połowie 2018 r. i wejdzie do służby w 2019 r. 
Airbus 
Koncern Airbus jest globalnym liderem w dziedzinie aeronautyki, przestrzeni kosmicznej i usług pokrewnych. W 2016 roku Airbus wygenerował przychody w wysokości 67 miliardów euro i zatrudniał około 136 000 pracowników. Airbus oferuje najnowocześniejszą, najszerszą i najbardziej wydajną rodzinę samolotów pasażerskich, obejmującą modele o pojemności od 100 do 600 miejsc na pokładzie. Airbus jest także wiodącym, europejskim dostawcą samolotów do tankowania powietrznego, samolotów bojowych, transportowych i do misji specjalnych a ponadto liderem w Europie, i drugim na świecie koncernem specjalizującym się w technologiach kosmicznych. Airbus jest także dostawcą najbardziej niezawodnych na świecie helikopterów do celów cywilnych i wojskowych. Źródło: Airbus Group

Komentarze