Robinson dostarczył zaledwie 6 nowych śmigłowców R44 Cadet w ciągu ostatnich 5 miesięcy

Najnowszy śmigłowiec Robinsona, R44 Cadet, nie znalazł tak wielkiego uznania wśród użytkowników, jak poprzednie konstrukcje. Od uzyskania Certyfikatu Typu FAA 6 maja 2016 producent dostarczył zaledwie 6 wiropłatów tego typu. Dwa pierwsze trafiły do Heliflite Australia. Niedawno dwa inne odebrało przedsiębiorstwo SKY Helicopters z Teksasu. Ujawniony pod koniec ub.r. R44 Cadet ma taki sam płatowiec i wirnik nośny, jak R44 Raven. Jedyną różnicą jest brak tylnych foteli, co umożliwiło wygospodarowanie przestrzeni ładunkowej i spowodowało zmniejszenie maksymalnej masy do startu do 998 kg. Masa własna śmigłowca pustego to 650 kg. Silnik Lycoming O-540-F1B5, o zmniejszonej 210 KM moc startowej i 185 KM mocy ciągłej, pozwala Cadetowi na rozwinięcie prędkości przelotowej 204 km/h i maksymalnej prędkości wznoszenia ponad 5 m/s. Maksymalny zasięg Cadeta to 556 km. Pułap zawisu z wpływem ziemi 2667 m, a bez wpływu ziemi – 1600 m. maksymalna wysokość lotu to 4267 m. Cena jednostkowa Cadeta w wersji podstawowej wynosi 339 tys. USD, a śmigłowca wyposażonego w pływaki awaryjne – 367 tys. USD. Czas oczekiwania na dostawę to 10-12 tygodni. Źródło: Altair

Komentarze