Pierwszy lot A321neo z silnikami Pratt & Whitney PW1135G-JM

Pierwszy przedseryjny A321neo, a zarazem drugi z kolei samolot tego typu, noszący znaki rejestracyjne D-AVXA, napędzany silnikami Pratt & Whitney PW1135G-JM wystartował do pierwszego lotu wczoraj, z lotniska położonego obok zakładów Airbusa w Hamburgu, ok. 10:15. Po niespełna 6 h lotu, w trakcie którego dokonano serii prób i sprawdzeń, wylądował w porcie lotniczym Tuluza-Blagnac. Jak mówią przedstawiciele koncernu Pratt & Whitney, zastosowanie do napędu A321neo silników PW1135G-JM, rozwijających ciąg ok. 155 kN każdy, umożliwi użytkownikom zabranie większego ładunku użytecznego lub zwiększenie zasięgu w przypadku operowania z lotnisk położonych na wysokości ponad 1200 m n.p.m. Pierwszy seryjny A321neo ma trafić do odbiorcy przed końcem br. Samolot napędzany będzie silnikami PW1135G-JM. Natomiast próby prototypowego A321neo z silnikami Leap-1A wciąż są wstrzymane, po zdarzeniu, które miało miejsce w ubiegłym miesiącu. Źródło: Altair

Komentarze