Rozbudowa płyty postojowej łódzkiego lotniska na finiszu

Na łódzkim lotnisku trwa obecnie rozbudowa płyty postojowej. Inwestycja ma być oddana do użytku na przełomie maja i czerwca. Obecnie pozostało jeszcze wykonanie podbudowy i nawierzchni betonowej oraz oznakowanie płyty i wykonanie oświetlenia. Chodzi o budowę łącznika pomiędzy dwoma dotychczasowymi płytami postojowymi – jedną położoną przed najstarszym terminalem i drugą, oddaną do użytku w czerwcu 2008 roku (która znajduje się przed terminalem nr 3). Pomiędzy dwoma płytami znajdował się do 2012 roku tymczasowy terminal nr 2, sprzedany lotnisku w Radomiu. 
Miejsce zdecydowano się zagospodarować, budując płytę – łącznik. Pieniądze na inwestycję udało się pozyskać z oszczędności oraz emisji obligacji w ramach programu rozbudowy portu lotniczego Łódź. Za inwestycję odpowiada konsorcjum Strabag, a jej koszt sięga 10,1 mln zł. Płyty mają być połączone ze stanowiskiem do odladzania samolotów. Celem inwestycji jest m.in. stworzenie dodatkowych miejsc postojowych dla statków powietrznych typu B-737-900 oraz jedno stanowisko do odladzania samolotów większych niż B- 737/A320. Sam łącznik pomieści cztery samoloty, a wraz z dwoma starymi płytami stworzy przestrzeń na której jednocześnie będzie można ustawić 11 maszyn. Większościowym udziałowcem w łódzkim lotnisku jest miasto. Lotnisko w 2015 roku obsłużyło 287,6 tys. pasażerów. I choć w tym przypadku odnotowano spory wzrost na poziomie 13 proc., nadal nie udało się odrobić strat za 2013 rok, kiedy obsłużono tu 353,6 tys. podróżnych. Źródło: Rynek Infrastruktury

Komentarze