2 września Ministerstwo Obrony Maroka poinformowało o podpisaniu z koncernem Airbus kontraktu dotyczącego zakupu na potrzeby sił zbrojnych tego kraju dziesięciu wielozadaniowych śmigłowców transportowych Airbus H225M. Umowa została podpisana 1 września i ma pozwolić na kontynuację proces modernizacji technicznej lotnictwa wojskowego. Jak wskazują lokalne media, Airbus rozważa budowę w Maroku centrum MRO, które ma obsługiwać użytkowników śmigłowców wojskowych tego producenta w zachodniej Afryce. Zakup śmigłowców Airbus H225M stanowi kolejny element procesu modernizacji lotnictwa wojskowego Maroka. Nie można wykluczyć, że ich zakup pozwoli na zapoczątkowanie procesu zastępowania obecnie eksploatowanych śmigłowców SA330 Puma. W przypadku floty wiropłatów, w ostatnich latach Maroko zawarło umowy ze Stanami Zjednoczonymi (Boeing AH-64E Apache) oraz koncernem Airbus (H135M). W najbliższych latach można spodziewać się kolejnych umów, gdyż lotnictwo wojskowe eksploatuje wiele starych śmigłowców transportowych, których wymiana może stać się jednym z kluczowych zagadnień programu modernizacji technicznej w najbliższych latach. Dla programu Airbus H225M umowa z Marokiem to kolejny sukces marketingowy w ostatnich latach. Co warto odnotować, jest to pierwszy tego typu kontrakt w Afryce Północnej i jednocześnie drugi na obszarze powyższego kontynentu (po Tanzanii). Źródło: zbiam.pl
2 września Ministerstwo Obrony Maroka poinformowało o podpisaniu z koncernem Airbus kontraktu dotyczącego zakupu na potrzeby sił zbrojnych tego kraju dziesięciu wielozadaniowych śmigłowców transportowych Airbus H225M. Umowa została podpisana 1 września i ma pozwolić na kontynuację proces modernizacji technicznej lotnictwa wojskowego. Jak wskazują lokalne media, Airbus rozważa budowę w Maroku centrum MRO, które ma obsługiwać użytkowników śmigłowców wojskowych tego producenta w zachodniej Afryce. Zakup śmigłowców Airbus H225M stanowi kolejny element procesu modernizacji lotnictwa wojskowego Maroka. Nie można wykluczyć, że ich zakup pozwoli na zapoczątkowanie procesu zastępowania obecnie eksploatowanych śmigłowców SA330 Puma. W przypadku floty wiropłatów, w ostatnich latach Maroko zawarło umowy ze Stanami Zjednoczonymi (Boeing AH-64E Apache) oraz koncernem Airbus (H135M). W najbliższych latach można spodziewać się kolejnych umów, gdyż lotnictwo wojskowe eksploatuje wiele starych śmigłowców transportowych, których wymiana może stać się jednym z kluczowych zagadnień programu modernizacji technicznej w najbliższych latach. Dla programu Airbus H225M umowa z Marokiem to kolejny sukces marketingowy w ostatnich latach. Co warto odnotować, jest to pierwszy tego typu kontrakt w Afryce Północnej i jednocześnie drugi na obszarze powyższego kontynentu (po Tanzanii). Źródło: zbiam.pl

Komentarze
Prześlij komentarz