16 września 2025 roku firma Elbe Flugzeugwerke (EFW), należąca do Airbusa i ST Engineering, poinformowała o rozpoczęciu obsługi technicznej samolotu Airbus A380-800 o numerze seryjnym MSN006 w swojej bazie w Dreźnie. Maszyna, zarejestrowana jako 9H-MIP, była jednym z pierwszych superjumbo dostarczonych do Singapore Airlines w 2008 roku. Egzemplarz ten, wcześniej eksploatowany przez Hi Fly Malta i znany z wyjątkowej malatury „Ratuj Rafy Koralowe” w latach 2018–2020, został wycofany z eksploatacji w 2020 roku i od tego czasu pozostawał w magazynach we Francji oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Obecnie samolot przeszedł inspekcję i przygotowania do powrotu na rynek lotniczy. „EFW i nasz nowy klient ALG, reprezentowany przez Gregory’ego Thorntona i Martyna Andersona, z dumą ogłaszają przybycie MSN006, ich pierwszego A380, które będzie serwisowane w Dreźnie, w imieniu ich klienta” – poinformowała firma w oficjalnym komunikacie. „Samolot jest w bardzo dobrym stanie, a my z niecierpliwością czekamy na ukończenie ostatnich prac konserwacyjnych przed powrotem tego fascynującego statku powietrznego do eksploatacji.” Samolot MSN006 ma za sobą bogatą historię. W barwach Singapore Airlines, gdzie latał jako 9V-SKC, przewoził pasażerów przez około dekadę. Później, jako 9H-MIP w barwach Hi Fly, stał się ambasadorem ochrony środowiska, a także był rozważany jako część floty brytyjskiego start-upu Global Airlines. Powrót jednego z pierwszych egzemplarzy A380 do aktywnej służby budzi duże zainteresowanie branży i pasjonatów lotnictwa, dając szansę na nowe życie dla kultowego modelu Airbusa. (AeroTime)
16 września 2025 roku firma Elbe Flugzeugwerke (EFW), należąca do Airbusa i ST Engineering, poinformowała o rozpoczęciu obsługi technicznej samolotu Airbus A380-800 o numerze seryjnym MSN006 w swojej bazie w Dreźnie. Maszyna, zarejestrowana jako 9H-MIP, była jednym z pierwszych superjumbo dostarczonych do Singapore Airlines w 2008 roku. Egzemplarz ten, wcześniej eksploatowany przez Hi Fly Malta i znany z wyjątkowej malatury „Ratuj Rafy Koralowe” w latach 2018–2020, został wycofany z eksploatacji w 2020 roku i od tego czasu pozostawał w magazynach we Francji oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Obecnie samolot przeszedł inspekcję i przygotowania do powrotu na rynek lotniczy. „EFW i nasz nowy klient ALG, reprezentowany przez Gregory’ego Thorntona i Martyna Andersona, z dumą ogłaszają przybycie MSN006, ich pierwszego A380, które będzie serwisowane w Dreźnie, w imieniu ich klienta” – poinformowała firma w oficjalnym komunikacie. „Samolot jest w bardzo dobrym stanie, a my z niecierpliwością czekamy na ukończenie ostatnich prac konserwacyjnych przed powrotem tego fascynującego statku powietrznego do eksploatacji.” Samolot MSN006 ma za sobą bogatą historię. W barwach Singapore Airlines, gdzie latał jako 9V-SKC, przewoził pasażerów przez około dekadę. Później, jako 9H-MIP w barwach Hi Fly, stał się ambasadorem ochrony środowiska, a także był rozważany jako część floty brytyjskiego start-upu Global Airlines. Powrót jednego z pierwszych egzemplarzy A380 do aktywnej służby budzi duże zainteresowanie branży i pasjonatów lotnictwa, dając szansę na nowe życie dla kultowego modelu Airbusa. (AeroTime)

Komentarze
Prześlij komentarz