FAA przeprowadzi analizę symulacyjną B737 MAX przed przeglądem tempa produkcji


Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) ogłosiła plany przeprowadzenia analiz symulacyjnych opartych na scenariuszach z Boeingiem w celu zbadania czynników ryzyka przed podjęciem decyzji o zniesieniu obecnego limitu produkcji 38 samolotów miesięcznie dla rodziny wąskokadłubowych B737 MAX. 26 sierpnia 2025 r., podczas wydarzenia na Międzynarodowym Lotnisku w Filadelfii (PHL), przedstawiciele Agencji poinformowali, że symulacje mają na celu pomóc Boeingowi w utrzymaniu standardów jakości i ocenie ewentualnych wyzwań.Bedford wspomniał, że analiza wciąż jest w fazie rozwoju i dodał, że ich zakończenie spodziewane jest do końca września 2025 r. Do tego czasu agencja planuje opracować plan oceny Boeinga. Droga Boeinga przez ograniczenia produkcyjne 30 maja 2025 r. FAA ogłosiła, że ​​odnowiła autoryzację organizacji Boeinga (ODA) na trzy lata, co pozwali firmie przeprowadzać określone inspekcje i certyfikować prace w imieniu agencji. Dzień wcześniej, 29 maja 2025 roku, prezes Boeinga, Kelly Ortberg, oświadczył, że firma jest „dość pewna” możliwości zwiększenia do końca 2025 r. produkcji B737 MAX z 38 do 42 miesięcznie. Koncern ma nadzieję, że gdy FAA zezwoli na zwiększenie tempa produkcji, będzie mógł ostatecznie wynegocjować osiągnięcie celu 47 sztuk miesięcznie, a nawet więcej. Powyższe limity zostały ustalone po incydencie z 5 stycznia 2024 r., kiedy krótko po starcie od B737 MAX 9 Alaska Airlines wypadły jedne z drzwi samolotu. Od tego czasu Boeing znalazł się pod ścisłą obserwacją, a FAA zażądała od firmy opracowania kompleksowego planu rozwiązania problemów z jakością produkcji. Źródło: AeroTime

Komentarze