Rozpoczęto testy samolotu SSJ 100 z rosyjskim systemem nawigacji bezwładnościowej

Przedsiębiorstwo Regionalnyje samolioty należące do Korporacji Irkut rozpoczęło testy samolotu SSJ 100 z rosyjskim systemem nawigacji bezwładnościowej BINS-2015 (Biespłatformiennaja inercialnaja nawigacjonnaja sistiema). System został opracowany przez Moskiewski Instytut elektromechaniki i automatyki (MIEA). Planowane jest jego zastosowanie w wyposażeniu zmodernizowanej wersji SSJ 100 (projekt SSI-NEW). W obecnie produkowanych SSJ 100 montowany jest system nawigacji bezwładnościowej produkcji zagranicznej. Opracowanie MIEA jest jednym z wielu, które ma doprowadzić do uniezależnienia rosyjskiego przemysłu lotniczego od importowanych komponentów. Obecnie jest ona podatny na wpływy polityczne, w tym sankcje wprowadzane przez kraje zachodnie ze Stanami Zjednoczonymi Ameryki na czele. Sankcje te nie tylko utrudniają eksport rosyjskich samolotów, ale podnoszą koszty ich eksploatacji wewnątrz kraju. Konstrukcja BINS-2015 jest oparta na rosyjskich żyroskopach laserowych i kwarcowych akcelerometrach. System ma zapewniać 3. klasę dokładności, tzn. 3,7 km na godzinę lotu. Urządzenie ma być wykorzystywane nie tylko w awionice samolotu SSJ 100, ale i MS-21. (Altair)

Komentarze