Oneworld poinformował, że linie Alaska Airlines zostaną nowym członkiem sojuszu już pod koniec tego roku. Wcześniej informowano, że integracja amerykańskiego przewoźnika ze strukturami sojuszu jest przewidziana na sezon letni w 2021 r.
Alaska Airlines została wybrana na członka oneworld po zatwierdzeniu przez Radę Zarządzającą sojuszu i formalnym zaproszeniu skierowanym do linii lotniczej w ubiegłym roku. Zamiar Alaska Airlines, o dołączeniu do oneworld, został po raz pierwszy ogłoszony w lutym tego roku, kiedy to linia ujawniła plany utworzenia sojuszu US West Coast International Alliance z członkiem-założycielem oneworld, American Airlines.
- Cieszymy się, że możemy zostać członkiem oneworld, najważniejszego sojuszu w branży. Jesteśmy zaszczyceni otrzymaniem tego zaproszenia. Ten kamień milowy poprawi łączność i obsługę naszych pasażerów na całym Zachodnim Wybrzeżu i poza nim. Oneworld otworzy sporą międzynarodową sieć dla naszych podróżujących służbowo i prywatnie, a także zapewni lepszą łączność w całych Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem naszej siatki połączeń dla pasażerów zagranicznych - powiedział Brad Tilden, prezes i dyrektor generalny Alaska Airlines.
Warto dodać, że w tym roku, dokładnie 1 kwietnia 2020 r., do oneworld dołączyła linia Royal Air Maroc. Tym samym sojusz dodał swojego pierwszego pełnego członka na kontynencie afrykańskim.
Alaska Airlines to jedna z głównych amerykańskich linii lotniczych z
siedzibą w Seattle-Tacoma w stanie Waszyngton w obszarze metropolitalnym
Seattle. Jest piątą co do wielkości linią lotniczą w Stanach
Zjednoczonych pod względem wielkości floty, liczby przewożonych
pasażerów i liczby obsługiwanych miast. Alaska wraz ze swoimi
regionalnymi partnerami posiada bardzo dużą krajową siatkę tras, która
koncentruje się przede wszystkim na połączeniach z północno-zachodniego
Pacyfiku i Alaski do ponad stu miast docelowych w Stanach Zjednoczonych,
na Hawajach, Kanadzie, Kostaryce i w Meksyku.
Flota Alaska
Airlines, wraz z spółką zależną Horizon Air, składa się z 329 samolotów:
10 airbusów A319, 49 A320, 10 A321neo, 14 boeingów B737-700, 61
B737-800, 91 B737-900, 32 bombardierów Q400 oraz 62 embraerów E175.
Linie oczekują na dostawę 30 airbusów A320neo, 32 B737 MAX 9 oraz trzech
embraerów E175. (Rynek Lotniczy)
Komentarze
Prześlij komentarz