Linie Alaska Airlines zostaną nowym członkiem sojuszu oneworld

Oneworld poinformował, że linie Alaska Airlines zostaną nowym członkiem sojuszu już pod koniec tego roku. Wcześniej informowano, że integracja amerykańskiego przewoźnika ze strukturami sojuszu jest przewidziana na sezon letni w 2021 r. Alaska Airlines została wybrana na członka oneworld po zatwierdzeniu przez Radę Zarządzającą sojuszu i formalnym zaproszeniu skierowanym do linii lotniczej w ubiegłym roku. Zamiar Alaska Airlines, o dołączeniu do oneworld, został po raz pierwszy ogłoszony w lutym tego roku, kiedy to linia ujawniła plany utworzenia sojuszu US West Coast International Alliance z członkiem-założycielem oneworld, American Airlines. - Cieszymy się, że możemy zostać członkiem oneworld, najważniejszego sojuszu w branży. Jesteśmy zaszczyceni otrzymaniem tego zaproszenia. Ten kamień milowy poprawi łączność i obsługę naszych pasażerów na całym Zachodnim Wybrzeżu i poza nim. Oneworld otworzy sporą międzynarodową sieć dla naszych podróżujących służbowo i prywatnie, a także zapewni lepszą łączność w całych Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem naszej siatki połączeń dla pasażerów zagranicznych - powiedział Brad Tilden, prezes i dyrektor generalny Alaska Airlines. Warto dodać, że w tym roku, dokładnie 1 kwietnia 2020 r., do oneworld dołączyła linia Royal Air Maroc. Tym samym sojusz dodał swojego pierwszego pełnego członka na kontynencie afrykańskim.
Alaska Airlines to jedna z głównych amerykańskich linii lotniczych z siedzibą w Seattle-Tacoma w stanie Waszyngton w obszarze metropolitalnym Seattle. Jest piątą co do wielkości linią lotniczą w Stanach Zjednoczonych pod względem wielkości floty, liczby przewożonych pasażerów i liczby obsługiwanych miast. Alaska wraz ze swoimi regionalnymi partnerami posiada bardzo dużą krajową siatkę tras, która koncentruje się przede wszystkim na połączeniach z północno-zachodniego Pacyfiku i Alaski do ponad stu miast docelowych w Stanach Zjednoczonych, na Hawajach, Kanadzie, Kostaryce i w Meksyku.
Flota Alaska Airlines, wraz z spółką zależną Horizon Air, składa się z 329 samolotów: 10 airbusów A319, 49 A320, 10 A321neo, 14 boeingów B737-700, 61 B737-800, 91 B737-900, 32 bombardierów Q400 oraz 62 embraerów E175. Linie oczekują na dostawę 30 airbusów A320neo, 32 B737 MAX 9 oraz trzech embraerów E175. (Rynek Lotniczy)

Komentarze