Aktywność specjalistycznych samolotów PAŻP

W piątek (17 lipca), specjalistyczne samoloty PAŻP, zwane potocznie z uwagi na swoje barwne malowanie "Papugą", trochę polatały. Let L-410 UVP-E 15 „Turbolet” (SP-TPA) powrócił z Brna gdzie przechodził prace okresowe. Natomiast Beechcraft King Air 350 (SP-TPU) oblatywał radiową pomoc nawigacyjną DME „TBN” w Trzebnicy, a potem radiolatarnię ścieżki podejścia ILS-GP w Porcie Lotniczym Łódź. Wszystkich fanów "Papugi" Polska Agencja Żeglugi Powietrznej informuje, że w kolejnym tygodniu ta barwna maszyna pojawi się na dwóch polskich lotniskach celem przeprowadzenia pomiarów wskaźnika ścieżki podejścia precyzyjnego PAPI w Porcie Lotniczym Krakow (20 lipca) oraz systemu ILS w Porcie Lotniczym Lublin (21 i 22 lipca). 

Jednocześnie Agencja informuje, że harmonogram lotów może ulec zmianie ze względów operacyjnych lub pogodowych.Polska Agencja Żeglugi Powietrznej to najważniejsza instytucja odpowiedzialna za prawidłowe działanie około 150 naziemnych urządzeń zabezpieczenia ruchu lotniczego oraz walidację instrumentalnych procedur lotniczych w Polsce. Inspekcja Lotnicza PAŻP dokonuje wdrożeniowych, okresowych, doraźnych i kategoryzujących kontroli i pomiarów infrastruktury CNS: systemów lądowania według wskazań przyrządów (ILS CAT I, II, III), radiolatarni ogólnokierunkowych (VOR i DVOR) i bezkierunkowych (NDB), radiodalmierzy (DME), nawigacyjnych systemów świetlnych (systemów świateł podejścia ALS i systemów świateł dróg startowych), precyzyjnych wskaźników ścieżki schodzenia (PAPI) i radarów kontroli ruchu lotniczego. Inspekcja Lotnicza PAŻP spełnia bardzo ważną rolę bowiem nadzór urządzeń radionawigacyjnych w znacznej większości zarządzanych przez PAŻP i systemów świetlnych zarządzanych przez porty lotnicze i aerokluby, prowadzony z ziemi nie daje stuprocentowej gwarancji, że sygnały radiowe i świetlne odbierane przez urządzenia pokładowe statków powietrznych są prawidłowe i mieszczą się w żądanych tolerancjach. Źródło: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej

Komentarze