Umowa na dostawę silników dla śmigłowca SW-4

PZL-Świdnik, oraz AgustaWestland, mają przyjemność poinformować, że została wznowiona umowa z firmą Rolls-Royce w celu kontynuacji dostaw turbinowych silników M250 dla jednosilnikowego śmigłowca SW-4. Wieloletnia umowa zapewnia dostawy silników do SW-4  na rynku światowym, potwierdzając zaufanie do możliwości rynkowych dla tego typu śmigłowca. Certyfikowany według przepisów JAR-27 i FAR-27, śmigłowiec SW-4 posiada najwygodniejszą kabinę pilotów i pasażerów w swojej klasie, która może pomieścić do 5 osób (włącznie z pilotem lub dwoma pilotami) i może wykonywać loty w dzień i w nocy z widocznością ziemi VFR. Podwójne sterownice oraz tablica przyrządów tworzące układ kokpitu śmigłowca zostały zaprojektowane z uwzględnieniem doskonałej ergonomii. Zarówno kokpit jak i tylna przestrzeń kabiny oferują doskonałą widoczność dookoła zwiększając bezpieczeństwo i możliwość obserwacji sytuacji w lotach VFR. Dwoje odsuwanych drzwi umożliwia dostęp do pojemnej kabiny, zapewniając każdemu pasażerowi dużo przestrzeni dla siebie i miejsca na nogi. Oddzielny bagażnik w tylnej części kadłuba dodatkowo zwiększa przestrzeń użytkową i możliwości misyjne śmigłowca. Śmigłowiec SW-4 o maksymalnej masie startowej 1,8 tony, napędzany jest silnikiem M250 C20-R/2 o mocy 458 koni mechanicznych (shp), śmigłowiec posiada wirnik główny konstrukcji przegubowej z trzema kompozytowymi łopatami nośnymi oraz wirnik tylny z dwiema łopatami kompozytowymi. (PZL-Świdnik)

Komentarze